Ik ben ongv 3 weken geleden begonnen met microgynon 30.(Voor het eerst) Ik begon op de 2de dag van mijn menstruatie. Ben alleen nog steeds ongesteld?

Inmiddels ben ik nu iets van 3 weken ongesteld. Heeft dit te maken met dat mijn lichaam moet wennen aan de hormonen of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Extra info: ik ben begonnen met de pil omdat ik een vriend heb gekregen. Twee week voor dat ik begon met de pil hebben we onbeschermd seks gehad (hierna heb ik de morningafterpil genomen). Heel dom uiteraard, maar soms gebeurd zoiets.

Kan de morningafterpil er ook wat mee te maken hebben? Hoop dat ik wat wijzer word van jullie (mogelijke) reacties. Thanks

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Hierop is maar 1 antwoord mogelijk: morgen direct naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik weet nog dat de dokter tegen mij zei dat ik moest wachten totdat de menstruatie klaar was, en dan beginnen met slikken, maar dat is wel meer dan 10 jaar geleden, dus dat kan veranderd zijn. Als je, je echt zorgen maakt, bel dan even met de assistente van de dokter die kan je vast meer vertellen.

Toegevoegd na 57 seconden:
Voordat ik aan de pil begon, was ik altijd iets van 2 of 3 weken achter elkaar ongesteld. Dan 1 of 2 weken niet en dan begon het weer.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm.. nou morgen dan maar even telefoontje plegen of bezoekje brengen. In de bijsluiter stond trouwens dat je de eerste of tweede dag van je menstruatie moest beginnen.. dus dat zal inderdaad wel zijn veranderd haha. Toch bedankt voor je helpende reactie.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Geen probleem, ben tegenwoordig aan de prikpil dat bevalt me het best, ik ben veel te vergeetachtig voor de gewone pil, en ik moet eerlijk bekennen, heb geen tijd voor een baby :-) dus dat is voor mij de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig kun je beginnen wanneer je zelf wil, alleen is de pil dan nog een maand niet betrouwbaar.
Als je begint met de pil op de 1e dag van de menstruatie ben je meteen beschermd.
Houd hier rekening mee, aangezien je op de 2e dag bent begonnen, gebruik nog een maand extra bescherming, als is het maar voor de zekerheid.
Lees de hele bijsluiter zorgvuldig door voordat u start met het gebruik van dit geneesmiddel.

Zo snel mogelijk contact opnemen met de arts in het volgende geval:
- bij aanhoudend of erger wordend onregelmatig bloedverlies

Met alle pillen kan in de eerste paar maanden soms onverwacht bloedverlies optreden (spotting of doorbraakbloeding). U kunt dan misschien niet zonder maandverband. Blijf in ieder geval gewoon uw tabletten innemen. Het onregelmatige bloedverlies houdt meestal op als uw lichaam eenmaal gewend geraakt is aan de betreffende pil (na ongeveer 3 strips). Als het langer duurt, erger wordt of weer opnieuw begint, moet u contact opnemen met uw arts.
Amadea
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je lichaam nog moet wennen aan de pil, de eerste twee à drie maanden zijn doorbraakbloedingen normaal.

Ook de morning-afterpil zou best nog een rol kunnen spelen. Veel vrouwen hebben na het slikken van de MAP hun menstruatie wat later (soms eerder trouwens) en doorbraakbloedingen komen regelmatig voor. Meestal wordt alles weer normaal ná de eerstvolgende menstruatie.

Nu vind ik drie weken achter elkaar vloeien wel vrij lang, als het tenminste gaat om bloedverlies dat vergelijkbaar is met je normale menstruatie, of zelfs zwaarder. Dan zou je even je huisarts telefonisch om advies kunnen vragen. Als het om heel licht bloedverlies gaat, kun je volgens mij ook prima afwachten tot het einde van de stip, of je eerstvolgende stopweek, als je van plan was om die te houden. En als je nog steeds dagelijks bloedverlies hebt in de tweede strip, zou ik sowieso even bellen.