Bestaat er iets wat meteen helpt tegen hooikoorts?

Of in ieder geval binnen een paar uur?

Vanavond moet ik naar een vrij belangrijke vergadering, waarvoor ik me dus liever niet afmeld, en uitgerekend nu heb ik enorm last van een hooikoorts-aanval. Ik noem het even een 'aanval' omdat ik het niet -zoals de meeste mensen- dagen, weken of zelfs maandenlang heb. Bij mij is het meestal na een dag of 2-3 wel weer over, dus ik gebruik ook nooit de bekende middeltjes (is niet nodig). Maar nu zou het toch wel even handig zijn.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cetarizine zou kunnen helpen op tijd maar hier merk ik dat de mannen vaak toch 1-2 dg nodig hebben voor er verlichting komt. Kun je wel halen bij apotheek/drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je in een antwoord zetten Pelle, dan kan ik plussen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, nee, ik kan niet garanderen dat het dus vanavond al helpt dus dan krijg ik allemaal minnen... ik weet na 3 mnd eindelijk hoe het werkt hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, hahahaha! Ik zit net te lezen over Prevalin, daarvan wordt gezegd dat het binnen 2 uur al helpt. Ga ik dat maar eens proberen..

Het beste antwoord

Bij de apotheek en bij de drogist zijn verschillende merkenhooikoortstabletten te koop. Wat ik je daarnaast ook kan aanraden is Optrex Oogdouche dat helpt direct bij jeukende ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Ik zit net te lezen over Prevalin tabletjes. Denk dat ik die maar eens ga halen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De apotheek had geen Prevalin, maar wel Cetirizine. Dat is de werkzame stof. Erg goedkoop ook nog, 10 tabletjes voor € 1,95. Ik heb ook gevraagd naar de oogdouche, maar op advies van de apotheek heb ik die niet genomen, want "..zo te zien hebt u die eigenlijk niet echt nodig..." :) Bedankt voor de tips, 10+

Andere antwoorden (2)

Even naar de apotheek daar hebben ze pilletjes tegen hooikoorts als je die inneemt komt alles goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Maar helpen die vandaag al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het na een uur of 2 wel al verlichting geeft, volledig werken meestal na twee dagen. Maar je komt er de vergadering wel wat minder snotterig mee door in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de apotheek even gebeld om te vragen naar Prevalin. Zij hebben die onder de naam van de stof (Cetirizine). Die werken inderdaad al na een paar uur, zeiden ze. Dus die ga ik gauw even halen. Dank je wel, ook nelly3! :) Oja en + natuurlijk (had ik al gedaan).
Bij mij werken de "pilletjes" amper tot niet. Wat wel super werkt is Nasonex neusspray en Livocab oogdruppeltjes. Ik voel de allergische reactie dan direct wegtrekken. Verkrijgbaar via de huisarts. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat er niet één supermiddel is wat voor iedereen werkt. Kan heel persoonlijk.