Iemand bekend met Dulcodruppels?

Ik heb via internet wat opgezocht wat mij helpt met afvallen. Omdat ik soms nog wel es verstopt kan zitten heb ik Dulcodruppels gehaald bij de drogist.
Is iemand hiermee bekend en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik sport 2 a 3 x in de week. Eet muesli repen en special K minibreaks als tussendoortje, veel fruit en drink bijna alleen maar water overdag...
Heb gister een evaluatie gehad op de sport school en het vetpercentage en de vetmassa is wel afgenomen in een maand. Maar mijn stoelgang word er niet beter op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wat mij is geadviseerd tijdens het afvallen bij dezelfde klacht is lijnzaad in de yoghurt. Dat lijkt me 10x beter als medicijnen. Het is een natuurlijk product!

En je voedingspatroon aanpassen, zorgen voor voldoende vezels! Hoewel je er voor jou gevoel misschien voldoende tot je neemt geeft je lichaam aan dat het toch te weinig is.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed! luisteren naar je lichaam +1

Andere antwoorden (5)

Mijn advies zou zijn: Niet doen. als je verstopt zit moet je je eetgewonten aanpassen en daar geen medicijnen voor gebruiken. Het nadeel van medicijnen is dat ze de darmen 'lui ' maken, er zijn heel veel makkelijke manieren om te zorgen voor een regelmatige ontlasting.
Zorg voor voldoende beweging, drink véél water, vezelrijk voedsel.Als je dan tch verstopt dreigt te reken helpt bij sommige mensen helpt het drinken van een glas lauw water op de nuchtere maag, of een kop zwarte koffie.Kwestie van uitproberen
Pruimen: bv gedroogde pruimen een nachtje laten weken en dan 's morgens eten. Of ontbijtkoek en in deze tijd taaitaai maar dat is weer minder goed voor de lijn natuurlijk.
Bij voldoende beweging en gezonde voeding moet je geen medicatie nemen die heb je dan niet nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe niets anders dan gezond eten, muesli repen eten veel fruit mandarijnen sinaasappels en drink op me werk alleen maar water minstens een halve liter op me werk...
En ik sport 2/3 x per week...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een halve liter water is niet veel (4 bekers,)zeker als je verder niets drinkt.
Je zou 2 liter water moeten drinken naast alles wat je anders al drinkt als koffie thee enz
Ik zet altijd een kan water in de koelkast, die vul ik halver wegen de dag nog eens, 2 liter is écht veel maar helpt wel. Probeer dit vóor 17 uur te drinken anders moet je er 's nachts zo vaak uit.
Sporten 2/3 keer in de week is natuurlijk prima maar wat doe je die andere dagen,heb je zittend werk? Fiets je naar je werk?
Eet je bruin of liever nog volkoren brood, probeer eens ontbijtgranen met extra vezels.
Als je ondanks dit alles nog verstopt raakt zou ik eens langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minibreaks en mueslirepen zijn veel te kalorierijk als je wilt afvallen ; laat je niet voor de gek houden door het woordje gezond of minder vet. Fruit, groente, brood, granen, vezels, dat heb je nodig. En dat zit er allemaal wel een beetje in in, maar die bom (verstoppende) suiker kun je missen als kiespijn.
Nee, ik heb er geen ervaring mee, want mijn ervaring is in de periodes dat ik afval dat ik eerder van het tegenovergestelde probleem last heb, omdat ik dan veel meer gezonde vezels en water binnenkrijg en veel meer beweeg.

Maar wel een waarschuwing, want het is en blijft en laxeermiddelen, en die zou je eigenlijk alleen in heel ernsitge gevallen en dan nog bij voorkeur op doktersvoorschrift mogen gebruiken. Het zijn geen middelen in de categorie ' baat het niet, schaadt het niet' (want ze kunnen wel degelijk behoorlijk schaden) , dus ik zou ze al helemaal niet nemen uit voorzorg voor als ik wel eens obstipatie zou kunnen krijgen.

Het beste kun je het even opnemen met je huisarts (sowieso wel een goed idee als je echt flink wilt afvallen), die kan je eventueel ook doorverwijzen naar een dietsite als dat echt nodig is. Maar zelf kom je er vermoedelijk ook wel vrij eenvoudig achter welke voedingsmiddelen verstandig of onverstandig zijn voor je (veranderende) stofwisseling.

Enne, het enige dat helpt met afvallen is minder eten, minder vet en zout vooral, en meer bewegen. Druppels gaan je echt niet helpen, althans, niet op de lange termijn. Laxeermiddelen OM af te vallen wil ik je echter wel mordicus afraden. Het is voornamelijk vocht dat je zo kwijtraakt, en, nogmaals, het kan wel degelijk schaden. Ook op de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dulcodruppels hebben dezelfde werking als laxeertabletten alleen zijn ze in vloeibare vorm. Toch is het misschien beter om dit niet te gebruiken als remedie tegen overgewicht. Het kan de darmwerking wel tijdelijk stimuleren, maar je mag het zowiezo niet langer als twee weken achter elkaar gebruiken. Bij langdurig gebruik kunnen je darmen er juist trager van gaan werken. Je kunt beter een zak worteltjes kopen en een aantal keren per dag een paar worteltjes eten, dit werkt net zo goed door de vezels die er in zitten. Begin je dag met een kommetje meusli met melk of Kellogs special K. Veel groenten (liefst vers), vezels en water en de nodige beweging helpt je afvallen én je darmen stimuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de minibreaks en mueslirepen ben je al goed op weg wat betreft vezelinname. Echter je lichaam geeft aan dat je nog niet genoeg neemt. Voeg ook vooral veel fruit als sinaasappels en appels toe aan je dieet en natuurlijk verse groenten, dit zijn allemaal extra vezels. Ook bruin brood is een topper.
Mijn stoelgang heeft vaak baat bij een plakje ontbijtkoek, zou je kunnen nemen in plaats van een mueslireep.

Ik zou echter geen laxeermiddelen gaan gebruiken dit doet vaak meer slecht dan goed voor je lijf!

Succes met afvallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet doen. De werking is tijdelijk en je raakt op de duur helemaal van slag. Gebruik liever 's morgens en ' s avonds een zakje Movicol in een glas warm water. Daar wen je niet aan en heeft verder geen invloed. Bedenk ook, dat je als je aan het afvallen bent maar om de 2 of 3 dagen naar de wc hoeft te gaan.
Afvallen is slecht voor jouw lichaam, het werkt niet en zorgt voor meer problemen dan het oplost. Probeer fatsoenlijk te eten en doe een beetje aan beweging.
Gebruik helemaal niets na 19.00 uur.

Accepteer verder dat je geen slanke den bent.