Mijn ex vrouw blijk terminale kanker te hebben. Toch mag de huisarts mij geen info geven. Hoe kan ik aan meer info komen? We hebben co-ouderschap

Ik doel dan op het feit, wie kan / mag mij vertellen hoe lang ze evt. nog heeft te leven enz.

We hebben co-ouderschap over 2 minderjarige kinderen.
Hoe gaat het straks verder als zij weg valt enz.?

Want ik heb het idee dat dit niet iets is wat nog maanden gaat duren.
Zo spelen er vele vragen door mijn hoofd nu....

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is een nare situatie. De meest voor de hand liggende manier om aan meer informatie te komen, is bij je ex-vrouw zelf. Als zij zich bekommert om het welzijn van haar kinderen, zal ze je toch een keer moeten vertellen hoe de vork in de steel zit. Toegevoegd na 2 minuten: ... even ervan uitgaand dat ze momenteel nog in staat is om zelf te communiceren. Sterkte in ieder geval.

Zo te horen is 't dan vers, want volgens mij kunnen de meeste gescheiden koppels elkaar na heel wat jaren wel weer normaal doen tegen elkaar, al was 't maar op een 'zakelijke' manier vanwege kinderen. Ik zou kijken of je haar familie kunt benaderen, wellicht kunnen zij haar overtuigen om openheid van zaken te geven. Heb je bijvoorbeeld nog een ex-zwager waar je enigszins mee kunt communiceren?

Als jullie co-ouderschap hebben, hoef je je m.b.t. het gezag over je kinderen in principe geen zorgen te maken: wanneer je exvrouw overlijdt, gaat het gezag direct naar jou. Voor de vele vragen die je verder nog hebt, zou ik contact opnemen met haar. Misschien zijn er ook nog dingen die je wilt met haar uitpraten. Misschien zijn er dingen die zij nog aan jou kwijt wil. Ik kan me voorstellen dat het - wat er ook is gebeurd in het verleden - niet gemakkelijk is om zo'n slecht nieuws te krijgen over de moeder van je kinderen. Sterkte!

Je hebt gelijk dat jij nu meer moet weten over wat er geregeld is en hoe dingen geregeld gaan worden en hoe jouw ex erover denkt. Wat minder van belang is is hoelang het duurt want daar valt vaak helemaal niets van te zeggen en is dus ook niet van belang. De huisarts mag jou niets vertellen maar dat hoeft dus ook helemaal niet. Als je ex niet wil zul je haar ouders duidelijk moeten maken dat je een gesprek wil over hoe het straks allemaal geregeld wordt, hoe ze daar zelf over denkt en of haar familie hulp kan/wil bieden. Je hebt recht op die informatie en zij hebben recht om daar even over na te denken maar ze moeten het je wel geven inderdaad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100