Hoe kan ik de gulzigheid van men hond afleren?

Mijn hond (4j oud) is echt een gulzigaard.
Het is net of die nog nooit eten heeft gehad,zo kocht ik hem onlangs zo'n ding waarmee ze hun tanden kuizen en op nog 1m was het al op ook met zijn eten is die zo gulzig je ziet hem bijna nooit bijten enkel slikken.

Koop ik een been voor hem dan bijt en bijt tot er zelfs bloed uit zen muil komt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

@Renco : eigenlijk is het heel simpel, je hebt nodig : geduld...!

Wat je moet proberen is iedere keer als de hond eten krijgt, wachten met eten geven totdat hij rustig is geworden. Dus niet als een drukke, opgewonden hond staande of springend tegen jou aan/op, maar rustig zittend of liggend, in ieder geval wachtend totdat jij het 'baasje' de tijd gekomen acht dat hij de hond zijn eten of snoepje krijgt.

Advies : geduldig veel tijd nemen om hem af te leren te springen en druk te zijn omdat hij zijn eten opeist...!
Volhouden en niet een keer toegeven, consequent zijn !

Bron tv programma `Dogwhisperer` van Cesar Millan op National Geographic
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1... precies wachten tot de hond rustig is dan pas geven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar die min???
+ dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marion en @wendyH : dank je wel !

Andere antwoorden (2)

Om te beginnen, wat de vorige antwoord ook schreef: geen voer geven als de hond wild is. Pas als hij volkomen rustig is, zit of ligt, eten geven Let ook op de ademhaling: die moet rustig zijn..
Maar daarbij: je geeft hem het voer, terwijl je de bak vast houdt op de hoogte, dat de hond er net bij kan. Als hij een hap heeft genomen doe je de bak omhoog, zodat hij er niet meer bij kan. Je geeft hem pas de volgende hap als hij weer totaal rustig is en op dezelfde manier: dus 1 hap en dan de bak omhoog. Dit doe je net zo lang, totdat hij rustig blijft, ook tussen de happen door.
Dan kan je dat uitbreiden met 2 happen nemen en de bak omhoog, 3 happn etc. Blijft je hond rustig, dan kan je de bak rustig neerzetten. Hij mag pas eten als jij dat zegt en eet-ie weer schrokkerig, dan weer opnieuw de bak omhoog en die riedel herhalen.
Dit vergt tijd, veel geduld en consequent handelen.
Zo leer je hem aan, dat hij rustig kan eten, dat de omgeving veilig is en dat hij niks tekort komt.

Vaak hebben honden deze "tic" als ze in hun verleden niet voldoende voeding hebben gehad of gepest zijn met eten. Bijvoorbeeld dat de bak steeds werd weggehaald tijdens het eten. Of dat er andere dieren bijwaren die zijn eten opaten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@WendyH : bedankt voor de aanvulling.... heel belangrijk "van hap tot hap" (was ik vergeten!).
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jodokus52: graag gedaan ;-)
Ik snap onze beide ongemotiveerde minnen niet, maar het zal wel.... misschien dat deze persoon kan uitleggen, wat er niet waardevol aan is? Dank Jodyenboyke!
Bijna alle honden zijn gulzig. Eten alsof hun leven ervan afhangt en dat is ook zo :-)

Onze hond doet dat, omdat anders de katten uit haar bak gaan eten. Die staan altijd op de loer.

Maak je er niet teveel zorgen over. Dat bloed is wat anders. Geen beentjes meer geven lijkt me, maar vraag het voor de zekerheid even aan de dierenarts.