Bij een aantal vrouwelijke kennissen van mij is een borst afgezet. Bij allen is dit de linker borst. Is dit toeval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
50% kans dat het links is, toeval denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn de vrouwen familie van elkaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit onderzoek blijkt wel degelijk dat links vaker voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, en waarom?

Het beste antwoord

Borstkanker komt statistisch gezien méér voor ter hoogte van de linkerborst volgens
Prof. Dr. Luc Vakaet
Kliniekhoofd Radiotherapie-Oncologie van het Universitair Ziekehuis Gent en doceert aan de Universiteit van Gent.

http://www.borstkanker.net/borstkanker.php

Op het forum over borstkanker is een klein onderzoekje gedaan.
stemmen 151
links 56%
rechts 42%
http://www.de-amazones.nl/phpbbforum/viewtopic.php?f=44&t=1476&start=0&sid=10b4a331487bf841e929165b8270468d&view=viewpoll

En ik vond nog onderstaande bewering ( niet gecheckt.)
Een grootschalig onderzoek van Anders et.al. (Harvard School of Public Health) op 80.784 patiënten heeft duidelijk aangetoond dat borstkanker en dit zowel bij vrouwen als bij mannen, meer voorkomt in de linkerborst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een minnaar die het niet kan velen dat er wel
bronnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet van mij hoor.
jij hebt eea verder uitgezocht, dus prima toch.

Andere antwoorden (2)

dit is idd toeval.
het kan zomaar ook de rechter zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan.
Maar het gaat om vaker.........
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
momo, hier heb ik geen bron van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
links is ook het hart gelegen, maar of het daarmee te maken heeft geloof ik niet.
Ik denk inderdaad dat het gewoon toeval is. Ik denk niet dat artsen alleen maar linkerborsten afzetten. Puur toeval dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij denkt iets.
Maar dat is geen antwoord.
Bron?