Word je minder lang bij het innemen van keppra?

Ik ben een jongen en een tijd geleden moest ik in verband met epilepsie een hoge dosering keppra innemen. Toen ik mocht stoppen met het nemen van keppra, werd ik opeens in een korte tijd een stukje langer. Tijdens dit traject moest ik sowieso andere medicijnen slikken dat wel mijn groei vermindert.
Helaas moet ik weer keppra innemen, in een kleinere dosis (2x 500mg).

Dus mijn vraag is: Vermindert de groei tijdens het innemen van keppra?
En als u het toevallig weet vanaf welke hoeveelheid? (i.v.m. de 2x 500mg)

Een vriend van mij had ook een medicijn tegen epilepsie en beweert ook minder groot geworden is door dat medicijn

Toegevoegd na 44 minuten:
Nadat ik stopte met de hogere dosering keppra ging mijn gewicht ook opeens omlaag. Graag ook wat uitleg daarover.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom vraag je dat niet aan je arts? Die zal je dat goed uit kunnen leggen allemaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, die zijn daar voor opgeleid of kunnen het opzoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien moet je deze vraag eens voorleggen op deze site
http://www.epilepsienukanhetbeter.nl/index2.html
Hier zitten vaak ook wel ervaringsdeskundigen, en ook patienten die hetzelfde hebben mee gemaakt., bij zich zelf. Hendrina (ervaringsdeskundige heb zelf ook epilepsie en slik Tegretol en Topamax )

Antwoorden (1)

Levetiracetam is de werkzame stof in keppra

Wiki (ook de Engelse) zegt niks over mogelijke groei problemen.
Zoekend op groei en growth worden enkele onderzoeken genoemd die geen correlatie tussen Levetiracetam en verminderde groei zien.
Op deze manier zoekend levert bijna altijd wel iets op, als zoals nu niks oplevert kan je er wel vanuit gaan dat er geen grote problemen met de groei zijn.

Aan de andere kant is de exacte werking niet bekend en is er een flinke bijwerkingen lijst. Gezond is het niet te noemen, maar van epilepsie wordt je ook niet vrolijk, dus die twee kan je tegen elkaar afwegen en een keuze maken.