Is een bultje dat opkomt als je blaast op je teelbal ook een liesbreuk?

Ik zag op het internet dat een liesbreuk word veroorzaakt door een opening van de buikwand. Als je blaast dan krijg je een bultje in de liesstreek, maar ik heb dit op mijn teelballen.. zowel rechts als links, het is geen knobbeltje. Het is zacht, doet alleen pijn als je er aan komt.

Ja, ik ben naar de huisarts geweest, deze constateerde een liesbreuk. Werd ik doorverwezen naar de chirurg, deze heeft daar nooit gevoelt, waar de dokter wel voelde (op de teelballen dus) dus de chirurg voelde alleen in de liesstreek. Ik dacht dat er geen verschil in zat met een liesbreuk.

Ben 20 jr. overigens

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry vraag een beetje verkeerd gesteld, nee je kan niet op je teelbal blazen, maar ik bedoel op je pols etc. zodat er een bultje komt; als aanduiding voor een liesbreuk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Terug naar je huisarts om te overleggen, je zou geen pijn moeten hebben. Iets kan wel pijn gaan doen als je steeds voelt of het pijn doet trouwens.
Maar als de chirurg niet op de goede plek voelde (waarom heb je die niet aangewezen/gedemonstreerd wat er gebeurde bij dat blazen?), is de echo misschien ook van de verkeerde regio gemaakt. Dan is het zinvol nogmaals te gaan, om de hele procedure over te doen maar dan op de juiste plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik niet aangewezen omdat ik dit, op dat moment nog niet wist.

Andere antwoorden (1)

Bij een liesbreuk,trekt de pijn naar je ballen.
Als je geholpen ben van de breuk is ook
de pijn in je ballen over.