is herbalife betrouwbaar?

ik had een keer een foldertje in de bus gekregen over dat je kon afvallen, over het algemeen ben ik altijd vrij nuchter in dit soort dingen en beland het bij vaak gelijk in de prullenbak... deze ligt al iets van 2 weken om mijn buro dus vandaag dacht ik... ag wat zou het... ik probeer het gewoon en dus ben ik de formulier in gaan vullen om mij verder te laten informeren... Maar toch vraag ik mij, is herbalife eigenlijk wel safe? Ik bedoel ik heb wel vaker over dit bedrijf gehoord en eigenlijk tot nu toe nog best positieve verhalen over gehoord... maar toch blijf ik cynisch met dit soort dingen en dus dacht ik, laat ik toch nog maar es naar een 2e opinion vragen...

Toegevoegd na 5 minuten:
ow ja op de folder stond deze url: www.gill.coach4everybody.nl

Toegevoegd na 5 minuten:
wat ik ook nog wilde weten (want dat word niet op de site vermeld) Heeft iemand ervaring met hun prijzen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Herbalife is een instituut dat voedingssuplementen verkoopt ; soort babyvoedig met een smaakje. Wie te dik is valt er van af, wie te dun is komt er van aan. Mits uiteraard de rest van je eetpatroon daar aanleiding voor geeft, want het enige dat ze je echt kunnen garanderen is dat je portemonnee afvalt.

Hoe de prijzen vandaag de dag liggen weet ik niet, maar een kleine 15 jaar geleden betaalde je 100 gulden (ca 45 euro) voor één bus (weekvoorraad) van die poeder. Tegenwoordig zijn er daarnaast nog tientallen aanvullende poedertjes ,pillen, repen, shakes e.d. verkrijgbaar, die via een piramide-achtig systeem worden verkocht (waarbij je zelf altijd je beste klant blijft, maar korting krijgt als je de troep doorverkoopt aan derden).

Veel mensen zwéren er bij, maar het is en blijft natuurlijk gewoon een voedingssupplement. Als je een jaar lang optimel drinkt in plaats van ontbijt, lunch en zelfs diner, (wat overigens verre van gezond is) val je ook als een gek af en krijg je vermoedelijk geen tekorten. Slik er desnoods een vitamientje bij. En drink je het als extra, ja, dan kom je aan.

Het is dus geen alternatief voor een dieet, maar een aanvulling op een (te streng) dieet, dat je inclusief de thee, de pillen, de tussendoortjes, de koeken en de shakes al snel tegen de 100 euro per week kost. Maar...als je wilt en je stapt er in, krijg je er wel een sektarisch clubje 'vriendinnen' bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herbalife hanteert ook een MLM structuur. Multi Level Marketing - als je zelf het spul gaat verkopen wordt je automatisch verschrikkelijk rijk, en slank, en gezond...
Tis een godswonder en onbegrijpelijk dat er nog dikke mensen op de wereld rondlopen. (Ik ken mensen die het gebruikt, en verkocht hebben, beiden zonder veel succes...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit wel juist verwoord. Het gaat juist om zwaarder worden. Van de portemonnees van de hoogsten in de MLM-piramide. +1