Kun je van een infraroodsauna afvallen?

Ik heb een infraroodsauna en naast dat het heerlijk is om af te vallen, claimen sommige sportscholen dat je er tevens van af kunt vallen en ze hebben complete afvalprogramma's voor de sauna. Werkt dat nou echt? En zo ja, hoe kun je dan het beste te werk gaan?

En daarnaast een aansluitende vraag. Ik heb ook een "Sauna Belt". Dat is een band die je om bijvoorbeeld je buik doet en een verwarmingselement verwarmt dan deze plaats tot een bepaalde temperatuur (35/45/44/60/65 graden). Werkt zo'n Sauna belt ook om af te vallen, en zo ja hoe kun je deze dan het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Blijkt volgens de website top 6 om een sauna te nemen van wel.Ook ,is een sauna goed voor je spieren,en voorals je gewrichtsklachten heb.Het is zelfs zo dat als je zoveel zweet je er ook weer vocht aan moet toevoegen dus weer veel water gaat drinken waar door je meer moet plassen en dan dus meer afvalstoffen sneller afschijt.
Hier de 6 redenen waarom je een sauna goed is:
- een reiniging van het lichaam
- voor diegenen die mooi willen zijn
-de meest aangename manier om overtollig gewicht te verliezen
-is een preventie en therapie voor veel ziektes
- beste decoratie voor uw interieur(tja als je de ruimte heb)
- absoluut veilig! Dezelfde verwarmingstoestellen worden in alle kraamafdelingen voor pasgeboren kinderen gebruikt, om optimale voorwarden te creeren.

op de website ook uitlerg over de top 6 over het waarom dat dan zo is!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als je er een dag of 5 in gaat zitten val je zeker af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou misschien een ieniemieniebeetje helpen, maar als je echt af wilt vallen moet je het echt hebben van het sporten dat je ervoor doet. Het is niet voor niks dat ze bij diverse afslankmethoden vermelden dat je ook moet bewegen en op je eten moet letten. Ik vermoed dat je met die infrarood hoofdzakelijk vocht verliest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee.

De infrarood sauna heeft een diepe warmtewerking. Het stimuleert daardoor je metabolisme en daarvan gaat je hartslag omhoog en ga je zweten.
Het meeste gewicht verlies je dus met zweten, niet met wat anders.
Maar.
Doordat je zweet is je lichaam wel bezig met het verbranden van calorien, omdat er een 'actie' in je lichaam zit. Je kan dus bijvoorbeeld 300 calorien kwijtraken met een half uurtje puffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er niet goed op gaat zitten kun je er zo af vallen. Daar moet je goed voor uitkijken, want dat is best wel gevaarlijk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, zo dacht ik ook toen ik de vraag las :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag is inderdaad niet zo duidelijk geformuleerd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inkoppertje....maar toch +1.
neeeeeeee geloof dat niet.Je zal iets vocht verliezen ,maar tegelijkertijd wil je lichaam ook weer vocht opnemen "dorst" dus wil je water drinken.je valt alleen af door minder te snoepen en minder vet en veel beweging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen geloven ook alles, bijv dat er shampoo is, die je haar opvullen met diamanten of met paarlen.
Of dat je in de sauna kunt afvallen. Je verliest vocht en dat drink je er thuis weer snel bij anders krijg je uitdrogingsverschijnselen. Als je niet drinkt en veel naar de sauna gaat, dan ga je snel dood en daarna begint het Grote Afvallen. In zoverre hebben die sportscholen dus wel gelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook saunabelt werkt niet. Minder en luchter eten en wennen aan minder eten zorgt ervoor dat je niet bverder aankomt. Als gezet zijn in je genen zit, dan is er geen hoop. Je maakt van een betuwse knol, nu eenmaal geen arabische hengst al zet je hem in de sauna of doe je hem 3 belts om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ie hoog genoeg is,is misschien een parachute aan te bevelen. Ik denk dat je van elke sauna,die hoger ligt dan de begane grond kunt afvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan makkelijk.

Op gezonde wijze afslanken is mogelijk met de infrarood sauna. U hoeft geen extra inspanningen te leveren. Afslanken is meer energie verbruiken als dat het lichaam opneemt. Energieverbranding in de infrarood sauna gaat zonder merkbare inspanning. Medici geven aan dat er 600 tot 800 Kcal verbruikt worden tijdens 30 minuten in een goede infrarood sauna, dit is hetzelfde verbruik als 12 kilometer trimmen. De dagelijkse voedingsstoffen zoals mineralen en vitaminen heeft men nodig om gezond te blijven, er moet wel op eten gelet worden maar zeker niet onverstandig eten, eenzijdig of te weinig eten. Bij te weinig eten wordt er spiermassa ingeleverd, spieren dienen echter om de vetmassa te verbranden. Weerstand wordt verhoogd door gebruik van minimaal 30 minuten infrarood sauna lange golf.

http://www.bruiningscentrum.nl/gezondheid/afslanken.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Infrarood staat voor dieptewerking werkt vooral op de spieren, afvallen doe je in geen enkele sauna, alleen vochtverlies, daarom is het zo belangrijk om je vochthuishouding goed op peil te houden. Goed voor de bloedsomloop, je weerstand op te bouwen en voor de reiniging van je huid. (zweten/porien) meer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me niet. let op eten en beweging is wel effectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de antwoorden hierboven kun je al wel afleiden of je wel of niet afvalt met een infraroodsauna. Hou echter wel 1 punt in gedachte. Een juist gewicht is iets anders dan een goede conditie (sterk hart, goede spieropbouw, uithoudingsvermogen). Je kunt dus sporten niet vervangen door de sauna, ongeacht hoeveel je hiermee afvalt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Je verliest vocht en dat is het schijn afvallen. Dat vocht vul je later weer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang je er niet opklimt kun je er niet vanaf vallen.