Ik heb 5 katten maar mijn vriend is allergisch voor katten...Wat kan je tegen allergie doen en hoe kan ik er voor zorgen dat hij geen last ervan heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keuzes maken. Altijd lastig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wist t wel!!!
Amadea
12 jaar geleden
Tegen kattenallergie is helaas niks te doen. Zelfs als het dier niet in huis is heeft de allergische persoon nog last ervan. En dan heb jij er vijf notabene....

Antwoorden (5)

Hij is allergisch voor kattenharen. Je zou de schade kunnen beperken door stof te zuigen voordat hij komt. Maar kattenharen blijven overal rondzwerven. Voor je vriend zou het fijner zijn als je de katten weg doet maar er komt natuurlijk ook wat meer emotie bij kijken dus zou eenvoudig is dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat hem allerfree slikken. In het begin kan hij het beste korte bezoekjes brengen aan jou huis. Laat hem regel matig zijn handen wassen.
Laat hem niet met zijn handen aan zijn gezicht zitten, ook niet om te krabben. Uiteraard niet aan de katten zitten. En jij moet goed schoonmaken. Ook de bank stofzuigen. En ook zelf niet de katten aanraken en ook je handen wassen als je aan hem zit. vaak even buiten gaan staan. Frisse lucht halen.
En in het ergste geval een andere vriend nemen ;-)

Op deze manier kom ik over mijn allergie voor nieuwe dieren heen.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed stofzuigen natuurlijk, maar ook je vriend zo vaak mogelijk in je huis ontvangen. Met een beetje geluk kan hij er namelijk ook 'overheen groeien'. Ik heb dit ooit meegemaakt met een vriendin die tijdelijk bij mij en mijn twee katten introk. Zij was zwaar allergisch en heeft de eerste weken voortdurend last gehad (rode ogen, niezen, zoals veel mensen met hooikoorts ook hebben). Maar na een tijd is dat helemaal over gegaan. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allergisch zijn voor katten is voor iedereen verschillend. De ene persoon heeft gewoon een kriebelneus of tranende ogen, anderen krijgen standepede ademnood en/of krabben zich kapot van de jeuk. Ik hoor helaas bij deze laatste categorie...

Als je allergisch bent voor katten dan reageer je op de haren, het epitheel (huidschilfers) maar zelfs ook op het speeksel van deze dieren.
Wat het 'epitheel' betreft, dat blijft in huis hangen, hoe goed je ook poetst.

Mij lijkt het voor jou een onmogelijke klus om telkens als jouw vriend langskomt je gehele woonst epitheelvrij te maken. Want dat houdt in : alles van boven tot onder stofzuigen (bank/bed/matten/stoelen), lakens verversen, en alles met nat dweilen. Zelf moet je ook steeds propere leding aan, je haren wassen etc.

Anti-histaminica slikken zullen jouw vriend wel een beetje helpen hopelijk, maar voor mijn zware allergie helpt het niet; ik krijg meteen een astma-aanval en moet dan naar spoed.

Bij de keuze van mijn partner heb ik steeds met die kattenallergie rekening moeten houden, spijtig genoeg. Was de kerel een kattenliefhebber, dan moest ik afhaken.

Jullie zitten in een zeer moeilijke situatie (indien de allergie van jouw vriend echt erg is).
Ik vrees dat jij de keuze zult moeten maken tussen hem of jouw dieren, en hij tussen jouw en zijn gezondheid.

Ik hoop echt dat hij geholpen is met de medicatie, zodat deze hartverscheurende keuzes niet hoeven gemaakt te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaf een goede stofzuiger ( Dyson ) aan. Daar heb ik ook heel veel baat bij. En ik heb astma / copd.

Suc6