Eigenrisico premie, mijn eigenrisico premie bedraagt 155 euro. hiervan heb ik NUL euro gebruikt. Krijg ik deze weer terug?

van de 155 euro resteert er 155 euro voor kalender jaar 2009, dus nul euro verbruikt voor eigenbijdrage risico. Krijg ik deze weer terug van mijn zorgverzekeraar? Of is het verstandiger om dit bedrag voor 31-12-2009 in een vorm van kosten te declareren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is niet een soort potje waar 155 euro inzit.
Het is een bedrag dat je moet betálen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt dus geen recht op 155
Maar je hebt de plicht het te betalen als je gebruik maakt van zorg. (vallend onder het eigen risico, dus niet de huisarts bv)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan laten declareren
? toch
Rieneke1
14 jaar geleden
nee babyfaced, de eerste 155 euro die je aan zorg of medicijnen betaalt, kan je juist niet declareren.
daarom heet het ook eigen risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun je iets wat je niet betaald tóch declareren?

Andere antwoorden (5)

Nee, het eigen risico betekent dat je de eerste 155 euro zelf moet betalen. Geld terug krijgen van je verzekering is per 1 januari 2009 afgeschaft

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel met geld terugkrijgen die no claim die er eerst was.
Zie het als het eigen risico bij je WA verzekering. De eerste 155 euro van de schade betaal je zelf, de rest vergoed de verzekering. Dan zul je voor 310 euro moeten declareren waarbij je de eerste 155 zelf betaalt. Lijkt me zinloos, en kost je alleen maar geld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je die niet terug krijgt.
verstandigste is zoals je zelf als zegt voor 31-12-2009 laten declareren...

Toegevoegd na 1 minuut:
Eerst gebruik van maken he,
Dan pas kan declareren...

Toegevoegd na 5 minuten:
(je)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan leg je toch geld bij man.
'Of is het verstandiger om dit bedrag voor 31-12-2009 in een vorm van kosten te declareren?'

Nee....! Want in geval ben je in ieder geval € 155,- armer..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet,wees blij dat je deze kosten helemaal niet gemaakt hebt,er zijn mensen die ze de eerste 2 weken van januarie al op hebben die 155 euro,aan kosten,jij bent gewoon gezond,en volgend jaar wordt het 165,00 euro eigen risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw eigen risico bedraagt 155 euro. Daarvan heb je nog niets gebruikt,schrijf je. Dat betekentr,dat je ook nog niets betaald hebt en dat betekent weer,dat je niets terug krijgt,omdat je nog NIETS hebt betaald!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht dat het een soort van prestatie toeslag was, voorheen kreeg je dat bedrag weer terug namelijk.