Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn motoriek wel goed?

Ik zit op mijn stoel en maak met mijn rechtervoet kloksgewijs cirkels.
Als ik dan met mijn rechterhand het cijfer 6 wil schrijven veranderd de draairichting van mijn voet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit trucje is normaal. Bij drummers en andere mensen die geoefend zijn in het onafhankelijk bewegen van ledematen zal hun voet kloksgewijs blijven draaien, bij de meeste andere mensen zal de draairichting van de voet onbewust omkeren (zolang je de zes boven begint; schrijf je hem vanuit het midden wisselt je voet de draairichting niet).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of je motoriek al dan niet is "verstoord" is zeer lastig te beoordelen vanaf deze plaats. (-; Bovendien zijn wij hier over het algemeen geen deskundigen. Als ik draai met mijn voet zoal jij beschrijft dan kan ik zonder dat dit verandert het cijfer 6 schrijven. Maar dat zegt niks.

Als je motoriek niet goed is heb je over het algemeen ook wat meer problemen met bewegen, schrijven (fijne motoriek), etc. Mocht je je daar toch zorgen over maken dan zou ik even langs de huisarts gaan om dit te laten beoordelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding