Hoe komt het dat mensen verliefd worden?

Toegevoegd na 6 minuten:
Haha heel erg bedankt voor de antwoorden, het komt inderdaad door hormonen. Maar ik bedoel eigenlijk, hoe komt het dat ik bijvoorbeeld nou juist op die persoon val, en iemand anders weer op die andere persoon. Wat maakt dat je verliefd word op een bepaald persoon? wat is er met diegene?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou ik nou ook wel eens willen weten.

Het beste antwoord

Jouw vraag is niet te beantwoorden.
Niet uit te leggen.
Niet te begrijpen.
Ineens van het ene op het andere moment kan je verlieft zijn op iemand.
Heel vervelend als je al een relatie hebt, maar het verlieft worden , houdt daar totaal geen rekening mee.
Je kunt het niet opzoeken.
Niet negeren, niet tegenhouden.
Gezien vanuit de evolutie, is er wel een mogelijke verklaring, ter handhaving van de soort, is het erg prakties, dat men in zijn leven een aantal partners tegenkomt, waar men verlieft op wordt.
Zo is er een grotere kans op nakomelingen.
Maar dat geeft nog steeds geen juist antwoord op de vraag, waarom men op een bepaalde persoon verlieft wordt.
Denk niet dat het alleen gebeurt met de enige ware in je leven, waar je ook gaat wonen, in welk land op de wereld, overal kan je iemand tegen komen waar je verlieft op kan worden.
Waarom iemand verlieft wordt is een mysterie van het leven zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je verliefd bent, gieren de hormonen letterlijk door je lichaam. Die ene persoon heeft een onweerstaanbare, intense aantrekkingskracht op jou. Het gaat bij verliefd zijn om zeer verslavende stoffen zoals bijvoorbeeld adrenaline, endorfine en dopamine

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de 2e site staan enkele redenen waarom een persoon op een andere verliefd word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zorgen hormonen in je lijf voor. Is ook logisch, het gaat hier om biologische voortplanting, dus al dit zit diep geworteld in je DNA. Wel is het zo dat mensen redelijk complex zijn in dat opzicht, een dier is wat minder kieskeurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn het inderdaad je hormonen, maar er is ook nog zo'n klein mannetje, die cupido heet, en die bemoeit zich er ook nog wel eens mee! Die weet n.l. precies je hart te raken..... endat is ook wat gebeurd als je verliefd wordt!!!