Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De hardheid van de glassuurlaag op je tanden ligt ongeveer tussen de 270 en de 360 VHN.

Zie het rapport in de link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een menselijk gebit is vrij hard. Je gebit is gebouwd van hetzelfde materiaal als je botten. Het verschilt dus ook per mens hoe sterk een gebit is. Ook is er geen meting voor of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan je allerlei meting uitvoeren hoeveel kracht een gebit heeft, of wanneer een tand kapot zou gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone botten hebben geen glazuur, en juist het glazuur maakt een belangrijk deel uit van de hardheid van je gebit.
Het gebit is zover ik het mee maak erg sterk maar niet voor alles wat ze tegenwoordig eten en drinken. Was zelf aan het kijken waar ik mij vraag over mijn gebit ging plaatsen en zag jou vraag. Ben nu ondertussen 14 jaar niet bij de tandarts geweest heb het 6 jaar geleden via narcose tandarts weer redelijk op laten knappen. Maar het valt ondertussen alweer in stukken. Pijn in je gebit is zeer pijnlijk maar zoals ik het ervaar en wetende hoe ik de schade toebreng ,(niet poetsen omdat je te vaak meemaakt dat je daarna pijn hebt) vind ik dat het gebit zeer sterk is. Alleen de geest is sterker naar mijn idee want uit eigen ervaring het ziet er niet uit en doet zeer maar de tandarts word het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing