Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de kans op kanker na vaccinatie met Pandmrix?

Er gaan nu verhalen rond dat wanneer jouw kind gevaccineerd wordt tegen H1N1 virus, over 20 jaar kakner krijgt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
780

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat is natuurlijk onzin.
Hoe kunnen ze van een nieuw vaccin weten dat dit over 20 jaar problemen zou kunnen geven.
Ze hadden beter aan mij kunnen vragen om in mijn glazen bol te kijken.
Bij deze: kanker over 20 jaar na vaccinatie is onzin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn geruchten en over 20 jaar weten we meer... En in de tussentijd, maak je er nog geen zorgen over... Wees blij dat het vaccin die dodelijke griep je kind bespaard is gebleven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Je bent een snelle leerling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat over kanker over 20 jaar... Dat vaccin heeft hier niets mee te maken in mijn optiek... En ik spreek me graag tegen...
Men onderzoek alles. Maar de uitkomst van alle onderzoeken worden niet altijd openbaar gemaakt. Toch hebben wij onze waarnemingen en kunnen wij ons afvragen of b.v. borstkanker een gevolg is van een luxe leven of van een vaccinatie? Het geeft te denken!
Ik zou, zeker als je niet tot de risicogroep hoort, zo min mogelijk gebruik maken van welke vaccinatie ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over 20 jaar zal een bepaald percentage van de mensen die zich nu laten inenten inderdaad kanker krijgen. En ook van de mensen die zich niet hebben laten inenten, zal over 20 jaar een bepaald percentage kanker krijgen. Of dat überhaupt van die prik komt, of van de uitlaatgassen, of van een nieuw merk drinkyoghurt of een over vijf jaar populaire pijnstiller zal vermoedelijk niemand je kunnen vertellen. Voorlopig zijn het niet meer dan geruchten en speculaties, en houdt daarna alles wat je doet , neemt of slikt een risico in, net als alles wat je niet doet, neemt of slikt. Hert leven zit vol risico's, en je kunt ze niet allemaal vermijden.

Eén ding is zeker ; als de griep je er nú onder krijgt, krijg je over 20 jaar zeker géén kanker. En dat is de enige echte zekerheid die je hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding