Hoe verzorg ik opnieuw doorgeprikte gaatjes?

Ik heb al 30 jaar gaatjes in m'n oren, maar de laatste jaren zelden oorbellen gedragen. Nu kreeg ik een paar weken geleden de rechter er niet meer doorheen. Ik heb toen een naald gepakt (schoongemaakt met alcohol) en die in het gaatje gezet en doorgeprikt. Deed vreselijk zeer! Heb er nu gouden oorknopjes ingedaan, maar vind het vervelend ermee te slapen.
Toen ik ze een keer 's avonds had uitgedaan zat het rechter gaatje de volgende ochtend 'vol'. Kreeg het knopje er nog wel door, maar deed wel pijn.
Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Als het gaatje kapot is moet je de oorbel er niet uit halen. Ook niet in de nacht. Kun je niet slapen met knopjes doe dan een ringetje in.
2x dags sterilon in t gaatje laten lopen en je oorbel regelmatig bewegen.
Pas na 6 weken er weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plaats van Sterilon kan ik ook gewoon alcohol gebruiken? Of van dat spul voor je handen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon alcohol. Kan , maar niet dat spul voor je handen. Daar zitten teveel bij producten in... Hou het zo puur mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, zal proberen het zes weken vol te houden met elke dag alcohol smeren en ik zal er 's nachts ook wel aan wennen :-)

Andere antwoorden (2)

Je hebt een wondje.

Goed schoonhouden met sterilon.

Ik zou zilveren ringetjes kopen die je er in kan laten zitten en dan goed blijven bewegen.

En regelmatig aanstippen met sterilon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jodiumpasta gebruiken bij prikken en bij het oorknopje. Heb wel eens een chirurg gesproken die gaatjes schnabbelde. Jodiumpasta voorkomt alle problemen.