Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Bestaat er een goede remedie tegen overmatig veel déjà vu's?

De laatste tijd heb ik zo vaak last van déjà vu's dat ik soms nieteens meer weet of het nou een déjà vu is of niet. Ik word er gewoon helemaal gek van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een echte "remedie" bestaat er niet, maar je kan proberen dit in een bewuster "vakje van ons brein" te plaatsen. Wikipedia zegt er dit over:http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu#Neurologische_verklaringen Ik denk dat dit OOK klopt. Zelf zou ik zeggen: laat ze komen en ook weer gaan! Zelden zal er eens een moment komen dat EXACT klopt met wat je 'eerder meende herkende' en bekend is ook wel dat je het gevoel had: die persoon, situatie, plaats enz, heb ik heel zeker "eerder meegemaakt" ;) Alles wat wezenlijk van belang is voor eerst JOUW leven, komt en gaat vanzelf wel :) Ps ik heb ze zelf ook, maar blijf het zien als een momentopname, en tja die is van toepassing in feite op elke seconde, minuut, uur en langer in ons leven!

Zorg voor voldoende nacht rust, keer op keer. Vermijd drugs, alcohol en koffie. Die grijze massa is blijkbaar gauw over zijn toeren en dat merk jij in je directe beleving.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100