Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veel van mijn vrienden roken (waterpijp en sigaretten). Ze vragen of ik ook wil maar zeg nee, dan vragen ze waarom niet. Maar wat moet ik dan zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Zeg gewoon dat je het niet wilt, dat je jezelf altijd hebt verteld niet te willen roken, geen sigaret en ook geen waterpijp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de waarheid en dat kan zijn:
geen behoefte
geen geld
je gezondheid
verder kun je als ze blijven zeuren zeggen dat jij hen ook laat doen wat ze willen,(roken dus)en dat ze jou dus ook moeten laten doen wat jij wilt (niet roken)
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
"Daarom niet!"

Je bent geen verantwoording schuldig aan ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik loop ook aardig vaak tegen dit probleem aan, ook met alcohol, ik zeg meestal: ik heb het niet nodig om een leuke avond te hebben.

zoek ook mensen die ook niet roken, als je met wat meer mensen staat die niet roken is die vraag niet zo interesant voor ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt antwoorden met de wedervraag: Waarom wel? Alle antwoorden die zij daarop kunnen bedenken zijn op jou niet van toepassing en dat kun je dan ook zeggen.

Als je vraagt waarom wel zullen er antwoorden komen als : ik vind het lekker - jij zegt : ik niet
of: het ontspant me - jij zegt: mij niet, of ik ben al ontspannen.

Dat jij zo'n vraag zou moeten beantwoorden is de wereld op zijn kop, als het nou zou gaan om iets gezonds, bijvoorbeeld: waarom eet jij nooit groente, daar kan ik nog inkomen maar waarom je iets ongezonds als roken niet zou doen...lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing