help mijn oog is na vanacht maaar half open wat tedoen?

ik werd vanochtend wakker en mijn oog was half dicht en wilde niet meer verder open en ik zie alles nu vaag aan dat oog en het voelt vreemd gaat dit nog over of blijft dit?

aub alleen serieuze antwoorden en niet van die trol antwoorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Heb je nog slaap in je ogen zitten?
Zie je met je andere oog wel goed?
Heb je genoeg geslapen?
Ritsuka
12 jaar geleden
Veel in je oog zitten wrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werd zo wakker ik heb gelijk mijn oog gewassen en mijn andere oog is nog volstrekt normaal

Het beste antwoord

Dat klinkt als een ontstoken oog. Vaak onschuldig trouwens. Goed uitspoelen / schoonhouden met (gekookt) water, niet in wrijven, en als het met een dag of twee, drie niet over is (of eerder al echt gaat etteren of branden of steken) mee naar de huisarts. Die kun je trouwens sowieso even bellen OF het verstandig is langs te komen of dat je het eerst even aan kunt kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is precies wat mij door de professional is gezegt dus daarom kan ik niet anders dan dit antwoord te verkiezen als beste antwoord dank voor de hulp

Andere antwoorden (3)

Huisarts bellen is mijn advies. Wij kunnen hier niet beoordelen wat er met jouw oog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, gewoon voorleggen aan de assitente wat je er mee moet.
Ik zou zelf eerst gaan douchen, en dan kijken of het water de boel kan losweken. Helpt het niet, bel dan je HA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke ogen kunnen te wijten zijn aan :
- voedselallergie (vb schaaldieren, pinda's,...),
- hooikoorts (vb berkenpollen)
- stofmijtallergie
- allergie voor kat/hond/konijn/paard/...
- oogontsteking
- verstopte sinussen
- voedselvergiftiging
- teveel opname van zout gecombineerd met slechte nierfunctie
- medicijnenallergie (vb aspirine, peniciline)

Leg een soeplepel even in de diepvries/koelkast en plaats die dan tegen je gezwollen oog om te laten ontzwellen.

Indien het wit van jouw oog bloeddoorlopen en rood is, zou ik toch maar de huisarts/oogarts consulteren.

Indien het wit van jou oog gewoon mooi wit is, maar je hebt enkel last van de zwelling, zou je toch moeten proberen te achterhalen of één van bovenstaande redenen van toepassing is op jou.

Beterschap!