Waarom krijg je de samenstelling van de griepspuit H1n1, terwijl je tegen die griep de goedkeuring is gegeven van samenstelling H5N1????

Is toch foute combinatie spuit!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je haalt twee verschillende griepsoorten door elkaar.

H5N1 is vogelgriep. De Mexicaanse griep is een variant van H1N1.

En het vaccin tegen Mexicaanse griep is dus ook een verzwakte versie van H1N1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, de vraag is terecht. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik zie nu ook dat ik de vraag niet helemaal goed interpreteerde. Weer wat geleerd!
Voor dit pandemisch influenzavaccin H1N1 is goedkeuring verkregen op basis van gegevens die verkregen zijn met een vaccin dat H5N1-antigeen bevat, aangevuld met gegevens verkregen met een vaccin dat H1N1-antigeen bevat. Indien er nieuwe aanvullende gegevens beschikbaar komen, zal de rubriek “Klinische gegevens” dienovereenkomstig worden aangepast.
Er is op dit moment beperkte klinische ervaring met Focetria (H1N1) bij gezonde volwassenen, inclusief ouderen (zie rubriek 5.1) en geen klinische ervaring bij kinderen of adolescenten.
Bij de beslissing om Focetria (H1N1) te gebruiken in elke leeftijdsgroep die hieronder beschreven wordt, dient rekening te worden gehouden met de hoeveelheid beschikbare klinische gegevens over een versie van het vaccin die H5N1-antigeen bevat en met de ziektekenmerken van de huidige influenzapandemie.