Iemand ervaring met nierbekkenontsteking?

Morgen ga ik naar de huisarts, vanwege mijn symptomen denken ze dat ik een nierbekken ontsteking heb. Iemand ervarIng dat als je dit hebt, wat je moet doen?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K
Kimath
12 jaar geleden
zeer vervelend, heb het ook eens gehad. Vooral zeer veel water drinken en veel plassen. Thuisblijven is ook aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopen dat het niet is zal nog een vraag maar gaan stellen je leest hem zo wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee maar weleens gehoord dat je er onvruchtbaar van kan worden als vrouw.

Het beste antwoord

Hm ja heb ik ook gehad. Was een verwaarloosde blaasontsteking die omhoog was gekropen.

Deed zeer. Flinke koorts. Goede antibioticakuur. Week uit de running.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vriendin van mij Heeft het gehad en lag een paar dagen in het ziekenhuis vanwege de hoge koorts maar dat is dus lang niet altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook gehad maar ik was in turkije. Ik kreeg daar om de 12 uur een antibiotica injectie en ik moest antibiotica slikken een pijstiller en heel vies goor zuur drankje drinken om me blaas schoon te spoelen. Ik mocht niet zwemmen natuurlijk geen alcohol . En moest veel water drinken. Verder kan je er niet echt iets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet er goed aan om cranberrysap te drinken, niet alleen nu, maar ook als je geen ontsteking hebt. Het maakt je urine zuurder, daardoor verlaag je de kans op een ontsteking. Ook als je geen cranberrysap wilt drinken, doe je er sowieso goed aan om veel te drinken, om je blaas te spoelen, en ook omdat je door de koorts veel vocht verliest (zweet/perspiratie).

Verder kan je je het beste een beetje rustig houden zolang je nog hoge koorts hebt.

En ten derde, meer een weetje, just in case (ik weet niet wat bij jou de oorzaak is natuurlijk):
een vrouw is gevoeliger voor een blaasontsteking als ze een nieuwe seksuele partner heeft, ook wel de 'honeymoon-periode' genoemd. Gebruik van condooms heeft hier niet zo heel veel invloed op. Ook hier geldt: cranberrysap drinken kan wel de kans op een blaasontsteking verminderen.

Bovendien is het vooral aan te raden om na de seks te plassen (als je niet echt moet, toch even gaan); vaak val je in slaap na seks te hebben gehad zonder te plassen. Het blijkt dat dit de kans op een ontsteking vergroot!

Het wordt op den duur vanzelf beter, kennelijk moet je (lichaam) wennen aan een nieuwe partner. Omdat een (verwaarloosde) blaasontsteking uiteindelijk weer kan leiden tot een nierbekkenonsteking, is het wel goed om hier op te letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter heeft er destijds veel last van gehad. De "klassieke" antibiotica hielpen eigenlijk niet zo goed, maar toen een arts op het idee kwam om eens Furadantine voor te schrijven was het probleem voortaan snel verholpen.
In geval van chronische ontsteking: zoek informatie over "pelvische reëducatie".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook gehad, hoge koorts en heel veel zweten, elke dag een paar keer mijn drijfnatte bed verschoont, antibioticakuur hielp goed, wel de goede nemen.
Eigenelijk moet je opgenomen worden, maar ik wilde dat niet.
Veel sterkte! het komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar jaar geleden ook eens nierbekkenontsteking gehad, daar ben ik flink ziek van geweest, en ik heb een lange tijd nodig gehad om weer volledig te herstellen.

Ik had last van een vage pijn in mijn lies/onderrug, het voelde wat als spierpijn.
Later kreeg ik er hoge koorts bij, en was het onmogelijk ook maar iets aan vast voedsel binnen te houden.

Na dat ik begon aan een antibiotica kuur ging het met een paar dagen al beter, alleen het volledig aansterken duurde wel een aantal weken, omdat ik een aantal dagen helemaal niets heb kunnen eten.

Veel drinken hielp mij erg. Ook om wat energie binnen te krijgen ( cola zonder prik ging er bij mij met liters in ;) )

Verder gewoon heel veel paracetamol slikken, nog voor de vorige dosis is uitgewerkt, en zoveel als is toegestaan!

Succes!