Waar bestaat as uit na een crematie?

Hallo,

Ik vraag mijn dit af. Ik hoorde dat de resten bestaat uit kalk van de botten en er eigenlijk niet over 'as' te spreken valt.

Ik ben over een uitstrooiveld gelopen en zie daar allemaal wit korrelig spul

Kan iemand mij iets meer vertellen wat deze as uit bestaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

uit de kleding die de overledene droeg plus ook de kist, en dan de botresten..
dus idd er is meer dan alleen maar bot..

Toegevoegd na 3 minuten:
na de crematie word alles uit de oven gehaald..en word gemalen..
goud en andere harde materialen die niet zijn mee verbrand of gesmolten worden eruit gehaald..

de rest word meerdere keren gemalen tot er kleine stukjes overblijven, dat is wat je eigenlijk ziet..
overigens is het niet echt as wat er overblijft, het is heel fijngemalen botstukjes ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus die as bestaat uit het grootste deels uit botresten? Ik begin het ook te snappen omdat het grootste deel van een lichaam verdampt. Dus alleen kalk blijft er over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chemisch gezien : hoofdzakelijk calciumoxide = CaO.
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt marion, +

Andere antwoorden (2)

de lijmstof die er in zit gaat er uierblijft alleen kalkstof over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mens bestaat voor 64% uit water.
Water bestaat uit de grondstoffen waterstof en zuurstof.
64% van de totale hoeveelheid waterstof en zuurstof in ons lichaam wordt dus al opgemaakt door het water in ons lichaam.

Als voorbeeld is een mens van zeventig kilo genomen.
Deze mens is hier opgesplitst in al zijn grondstoffen.
Daarnaast staat hoeveel kilogram hij van alles heeft.

Waterstof 6.7 kg
Zuurstof 45.5 kg

Koolstof 13.0 kg
Stikstof 2.3 kg
Calcium 1.1 kg
Fosfor 0.7 kg
Natrium 0.5 kg
Kalium kleine hoeveelheden
Zwavel kleine hoeveelheden
Chloride kleine hoeveelheden
Magnesium kleine hoeveelheden
IJzer kleine hoeveelheden
Sporenelementen kleine hoeveelheden

Wanneer een naakte mens volledig zou verbranden is het vocht en vet verdwenen. Water verdampt, vet is energie en wordt omgezet in warmte. Zuurstof en waterstof verdwijnen ook. De resten die overblijven zijn de mineralen die hierboven vernoemd zijn.