Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe omgaan met hormonen als je 'volwassen' word ?

Ik ben nu 18, en heb door dat ik de laatste tijd steeds meer stemmingswisselingen heb, ik ga anders denken/kijken naar dingen. En toe zei iemand mij, ja dat zijn je hormonen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
636
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er weinig tegen doen dus je moet er gewoon mee leren leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, hier kan je gewoon niks mee doen, behalve jezelf forceren om het goed te doen... Maar dat gaat tegen de natuur in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit gemerkt dat je anders gaat denken door je hormonen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beetje makkelijk om te zeggen dat het je hormonen zijn.Het kan, maar ik denk dat het verstandig is jezelf even bewust van een afstandje te "beschouwen": Op het moment dat je je bewust bent van een stemmingswisseling,probeer te denken: Wat gebeurt er? Doet dit iets met mij? Voel ik me verdrietig; boos; wanhopig? Was dat eerder ook zo? Als blijkt dat je je vaker in de min voelt, dan in de plus, is het verstandig een klein dagboekje bij te houden, waarbij je elke dag met een paar woorden aangeeft hoe je je voelt. Mocht je merken dat er geen "plusdagen" zijn gedurende 3 weken, ga dan even bij je huisarts langs. Het kan zijn dat je dan een lichte depressie hebt, die overigens heel goed te behandelen is! Overigens is het heel normaal om op jouw leeftijd stemmingswisselingen te hebben.Ieder mens heeft dat, ook een kind. Alleen ben je nu in een periode beland waarin je je hier bewust van wordt. Hou alleen even in de gaten of je nog wel kunt genieten van je hobby's, je vrienden, je dagelijks leven. Nogmaals, als je langer dan 3 weken onafgebroken somber bent....even naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je inderdaad op die leeftijd zit dan ga je uit je pubertijd (meestal) jij verandert maar binnen je lichaam veranderen ook dingen daar krijg je helaas die stemmingswisselingen van, je kijkt anders naar de wereld dan dan je voorheen deed. Helaas hoort het er allemaal bij bij het ouder worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding