Maakt een tepelreconstructie je vollediger als vrouw en is het van cruciaal belang voor de man ?
Ik onderging enkele jaren geleden een bilaterale subcutane mastectomie aan beide borsten (in mensentaal: een dubbele borstamputatie). Beide borsten werden ondertussen in 'eer' hersteld dmv druppelvormige implantaten die zacht en soepel aanvoelen en van uitstekende kwaliteit zijn. De littekens zijn verwaarloosbaar, de vorm is vol en mooi, maar een reconstructie van de tepels ontbreekt omdat ik er echt geen moed meer voor heb. Het mag dan allemaal 'mooi' ogen, toch voelt het niet aan alsof ik borsten heb. Psychologisch is dat zwaar om dragen. Anderen raden me aan om toch maar tepels te laten reconstrueren maar vraag mij af of het sop de kool wel waard is. Ik heb immers toch geen gevoel in mijn 'borsten'. Ga ik die 'neptepels' eveneens ervaren als GEEN stuk van mezelf ? Dan kan ik me moeite, tijd en kosten besparen. Of ga ik me er wél beter door voelen ? Gaat het verschil uitmaken voor mijn man ?
een enkele heeft de tepel opnieuw laten maken en zij vond dat het achteraf niets toevoegd
de meeste vinden het wel best zo en zijn blij dat alles achter de rug is
wat je man betreft; heb je het al met hem overlegt? mss kun je het van hem laten afhangen?
wens je alle goeds!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.