Kan ik erachter komen hoe mijn vader daadwerkelijk is overleden?

Mijn vader is op 2 mei 1998 overleden in het ziekenhuis in Leidschendam.
Iedereen in de familie heeft een ander verhaal over hoe hij overleden zou zijn; epilepsie-aanval, hartaanval, hartstilstand, gestikt, drugs, alcohol... Iedereen heeft zijn eigen versie.

Ik wil nu wel eens de waarheid te weten komen. Is dit, wellicht via het ziekenhuis, nog te achterhalen? Ik word moe van al die verhalen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

1998 is al weer even geleden en ik weet niet of de persoonsgegevens zo lang worden bewaard, maar je zou eens kunnen informeren bij de huisarts van je vader..
deze krijgen wel de doodsoorzaak te horen, en indien hij deze niet heeft, misschien weet hij de weg te gaan om alsnog de gegevens te bemachtigen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend dat er zoveel verschillende verhalen de ronde doen. In het medisch dossier van je vader zullen de gegevens opgeslagen zijn, en als zijn kind zullen er vast mogelijkheden zijn om die gegevens op te vragen. Via onderstaande link kun je hopelijk de goede weg vinden. Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou bij je zoektocht naar de waarheid het argument kunnen gebruiken dat je graag wilt weten of er sprake was van een eventuele erfelijke aandoening. Dan gaat het immers ook over je eigen gezondheid.
De medische dossiers worden meestal 15 jaar bewaard, dus wacht er niet te lang mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je zekerheid wil hebben De informatie die je nodig hebt kun je via de huisarts van je vader opvragen. Of die eraan meewerkt weet ik niet, maar als er een goede band ik moet dat zeker lukken. Wees eerlijk en vertel je verhaal. Je krijgt geen inzicht in het dossier maar de arts kan het je wel vertellen. Het kan zijn dat er ook in het ziekenhuis onzekerheid is over de doods oorzaak en als er dan geen autopsie is gedaan blijft het onzeker waaraan je vader overleden is.
De medische gegevens worden 10 jaar bewaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je je huisarts niet benaderen? Of de behandelend arts van je vader? Hij zou je meer kunnen vertellen en er moet ook een akte van overlijden zijn gemaakt waarin de doodsoorzaak staat beschreven. Ontzettend vervelend voor je. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Sterkte in elk geval.