Door veel en regelmatig te bewegen en steeds iets verder te gaan met rek en strek of turn oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lenig kan je worden door veel oefeningen te doen waarbij je spieren spant en ontspant. Dat hoeft niet eens persé met fitnessapparaten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit type oefening kenmerkt zich doordat de oefening zich 3-4 keer herhaalt en je de spanning een tel of 20 vol houdt.

Op bijgaande site alvast een link met oefeningen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Eventueel kan je ook op Youtube meer oefeningen vinden (zie bronlink). Wil je dit in een sportschool doen, dan kan je ook eens gaan kijken bij Pilates.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoggalessen gaan volgen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een goed idee! ook voor je geest
Op de website www.mens-en-gezondheid.infoyo.nl kan je veel informatie over gezond worden en blijven, maar ook over LENIG worden en blijven vinden. Hieronder een prima voorstel voor oefeningen om lekker lenig te worden. Veel succes !

Steeds meer mensen willen leniger worden.
Bijvoorbeeld de split of spagaat kunnen, maar weten daar niet de juiste oefeningen voor.
Ik heb hier een paar tips uit eigen ervaring om steeds verder te komen.

- Het belangrijkste is je spieren goed warm maken voordat je gaat rekken.
Dat kan je doen door een stukje hardlopen maar dat kan ook zijn rechtopstaan en je been zijwaards omhoog doen.
Er is ook een mogelijkheid om recht op te staan en dan met je handen naar de grond toe gaan maar met rechte knieën.
(Pas op dat je je knieën niet op slot zet)

- Als je goed warm bent dan kan je op je knieën gaan zitten en 1 voet naar voren gestrekt doen.
Je heup moet recht met je knieën staan.

Je gaat dan steeds je been iets naar achteren doen, dat je een beetje rek hebt maar niet dat je het overbelast.
Het moet een beetje gespannen aanvoelen. Dat hou je dan 30 seconde vast en dan ga je weer terug. Daarna doe je weer hetzelfde en hou je het weer 30seconde vast. Je zal merken dat je steeds verder komt.
Het is wel van belang dat je het regelmatig oefend zodat je spieren steeds verder komen.

Oefening baart kunst maar als je het echt wil en goed oefend zal het je vanzelf lukken.

Bron: Lenig worden | Mens en gezondheid |