Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het hele extreme sporten wat ze bij het programma Obese doen niet gevaarlijk?

Van geen beweging tot ineens heel extreem, lijkt mij niet echt goed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
816
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/programma-obese-mensen-vooral-fanatiek.255688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Grootste gevaar is overbelasting van spieren en gewrichten. Als ik zie dat in het programma mensen met sterk overgewicht aan worden gezet tot hardlopen, dan kan ik niks anders dan concluderen dat dit niet goed is. Beter was het geweest, als deze mensen een andere vorm van bewegen aangereikt hadden gekregen.

Van niets naar heel veel bewegen hoef verder niet ongezond te zijn. Tenminste als de persoon bij aanvang niks onder de leden heeft. Maar bij het programma wordt geloof ik iedereen van tevoren medisch getest.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ik denk dat het wel goed zal zijn. Punt is, je krijgt maar een uurtje te zien wat ze doen, terwijl zoiets gewoon de hele dag doorgaat. Misschien wordt het wel langzaam opgebouwt en krijgen ze een conditie test.

Die mensen weten wat ze doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet maar een heel klein stukje van het programma wat die mensen doorlopen.
Ze doen ook andere dingen.

Maar jij krijgt te zien wat de tv-makers willen dat jij ziet.

Dit is emo-tv.
Het gaat om het programma. Om de kijkcijfers.

Citaat:
En dan maar trainen. Het lukte Danny dus. Sterker: zo bezeten als hij ooit vrat, zo'n heilig bezield leek hij nu om af te vallen. Ongezond: hij wilde meer sporten dan zijn trainers verantwoord vonden.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6207/Jean-Pierre-Geelen/article/detail/2947023/2011/10/04/Tv-recensie-Obese-Vette-pech-voor-de-50-duizend-obesitaspatienten.dhtml
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker naar aanleiding van het Amerikaanse programma van afgelopen zondag??
Ik heb er ook naar zitten kijken en me zitten verbazen :o
Waarschijnlijk krijgen wij alleen de extreme dingen te zien en de "simpele" oefeningen op de sportschool niet.
Maar 150 km proberen te fietsen bij 47 graden met een gewicht van 160 kg, is stom. Puur Amerikaans denk ik en inderdaad gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding