Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vind dat ik steeds dikkere buik krijg, maar kom niet aan. Hoe kan dat?

Ik ben niet dik hoor, maar dit valt me best op.. Hoe kan dit? Ben 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
781
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft mijn broer ook.
Hij is hartstikke slank,eet niet veel,maar heeft wel een buikje.
Hij zit ook altijd maar de gamen op z'n PC,is gestopt met fitness,ik zeg dat hij een gamers-buikje heeft,hehe..^_~)
Misschien heb jij ook zo iets?
Hij baalt er ook van,wil het er echt graag af hebben,al ziet verder bijna niemand het,hij is er echt niet blij mee.
Hij moet weer gaan sporten,zeg ik steeds,misschien jij ook wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan is vermoedelijk de grootste lengtegroei er uit, en ben je minder beweeglijk geworden.
Als je namelijk minder sport - wat vrij normaal is voor pubers rond die leeftijd, omdat er meer tijd in school gaat zitten - krijg je relatief minder (zwaar) spierweefsel, en meer (licht) vetweefsel. Dat resulteert in een hoger vetpercentage, zonder dat je in kilo's aankomt.

Meer (blijvenof gaan) bewegen dus, of minder eten. Want dat proces stopt niet vanzelf.

Toegevoegd na 1 minuut:
(na verloop van tijd ga je trouwens WEL aankomen hoor ; als je spieren niet verder afgebouwd kunnen worden en je meer blijft eten dan je kunt verbranden. Een koekje teveel per dag is al snel 5 kilo in een jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk antwoord, thx

Andere antwoorden (1)

Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen, je weet nooit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding