Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

baarmoeder verwijderd via buik,nu dikke knobbel,normaal ?

Vorige week hebben ze bij mij de baarmoeder verwijderd via een buiksnede,eierstokken zijn blijven zitten.
Hechting geneest mooi,maar ongeveer 5cm boven de hechting zit een dikke harde knobbel die ik kan vastpakken,en is pijnlijk.
Wat zou dit kunnen zijn,mij lijkt voor een bloeduitstorting is hij te compact en te hard,is van buitenkant als ik lig te zien,maar niet verkleurd.
Is dit een reden om maandag contact op te nemen met ziekenhuis ?

Toegevoegd na 22 uur:
Een vriendin die verpleegkundige is,denkt aan eerste instantie aan een littekenbreuk,morgen contact opnemen met ziekenhuis,als het dat is,doen ze er niks aan,even afwachten dus,is ondertussen niks veranderd.

Toegevoegd na 1 dag:
zij denkt dat ik een littekenbreuk heb opgelopen door het vele hoesten,heb een longontsteking erbij opgelopen,en weliswaar ondersteun ik met een kussentje mijn buik,maar ja er blijft natuurlijk druk op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
814

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of het normaal is weet ik niet.
Maar je maakt je ongerust en dat is logisch.
Als ik in jouw positie zou zijn, dan zou ik morgenochtend de dienstdoende huisarts bellen en dit voorleggen.
Meet even of je verhoging of koorts hebt; dat willen ze meestal weten en kan een indicatie zijn voor een ontsteking.
De huisarts kan dan beslissen, wat voor jou het beste is om te doen of je geruststellen.
Dat laatste hoop ik!
Heel veel sterkte met je herstel!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ook een bloeduitstorting kan tamelijk hard aanvoelen. Is die knobbel warm dan lijkt het me eerder een ontsteking. Normaal is het niet, hoewel je wat verschijnselen kunt doormaken als genezingsproces. Maak een afspraak met de gynaecoloog die je geopereerd heeft. Die weet het beste wat er aan de hand zou kunnen zijn. Heb je koorts of worden de klachten erger dan moet je dat zeker op korte termijn doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet normaal. Je moet er even naar laten kijken. Ik heb die operatie ook gehad en alhoewel ik daarna enige weken veel pijn had heb ik zulke knobbels niet gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een bloeduistorting zijn of een onsteking van de wond, maar dan moet het rood zijn .
Een littekenbreuk is meestal niet zo snel te zien en doet ook geen pijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding