Behoor ik m.b.t. de Mexicaanse griep ook tot een risicogroep?

Als klein zelfstandig schoonmaakbedrijf kom ik graag bij de mens over de vloer. De doktersassistente vertelde mij net dat als ik beroepsmatig bezig ben met schoonmaken dat ik dan de virussen opruim. (ik zoek nog naar de logica) Maar behoor ik dan tot een risicogroep m.b.t. het Mexicaanse griepvirus?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat zou kunnen maar...Zie nou: De één zegt JA en de ander weer NEEN. Je kunt door de bomen het bos niet meer zien. Maar vraag het alsjeblieft aan je huisarts. Het is soms zo persoonlijk toegespitst dat je van een GVer geen specifiek antwoord kunt of mag verwachten. En nog veel verwarrender is, dat mensen hun mening bijstellen. Vorige week Neen niet doen, laat het over je heen komen! En NU: "Ga naar je huisarts." Snap jij het nog? Vraag het alsjeblieft aan waar het hoort. JE EIGEN ARTS
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, ga meteen naar de huisarts voor een inenting...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij val je dan inderdaad niet in de risicogroep. Beroepsgroepen die een vaccin krijgen zijn gezondheidswerkers die in aanraking komen met mensen met een verhoogd risico. Mijn zus krijgt hem bijvoorbeeld wel omdat ze in de thuiszorg werkt. Jij komt niet vaker in aanmerking met mensen uit een risicogroep dan anderen (daarom krijgt bv een tandarts ook geen vaccinatie). Ik dacht in eerste instantie dat huisartsen zelf mochten bepalen welke mensen nog meer in aanraking komen voor een vaccinatie, maar las gisteren in de krant dat Ab Klink dergelijke huisartsen voor de tuchtrechter wil laten komen omdat anders alle vaccins veel te snel op zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een oproep gehad? Denk het niet, dus dan behoor je niet tot de risicogroep!