als je de hele nacht niet heb kunnen slapen, is het dan beter om smiddags als je wel kan slapen te slapen of wachten op de volgende avond?

ik heb vannacht niet kunnen slapen, dus ik word vanmiddag heel moe maar als ik slaap 's middags kan ik 's avonds niet meer zo goed slapen
wat is beter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (11)

je kan het beste gewoon je normale ritme weer proberen p[ te pikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist, anders verleg je je dag-nacht ritme....
en dan slaap je overdag :((( +
Ik denk dat als je 's Middags gaat slapen, je dat 's avonds niet meer kan. Maar je kan ook gewoon even een uurtje gaan slapen, gewoon de wekker zetten dan. Ik denk niet dat het dan zoveel uitmaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je smiddags gaat slapen ben je uit je ritme en slaap je mischien die avond weer slecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter 's ochtends goed eten, en daar het meeste energie uit halen. Je moet 's middags niet gaan slapen! Want als je 's avonds niet kan slapen dan gebeurt er die avond het zelfde en ben je de volgende middag weer moe. En als je het dan zo in stand houdt, word ook je slaap-ritme verstoord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt beter ‘s ochtends goed eten, en daar het meeste energie uit halen. Je moet ‘s middags niet gaan slapen! Want als je ‘s avonds niet kan slapen dan gebeurt er het zelfde en ben je de volgende middag weer moe. En als je het dan zo in stand houdt, word ook je slaap-ritme verstoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter ‘s ochtends goed eten, en daar het meeste energie uit halen. Je moet ‘s middags niet gaan slapen! Want als je ‘s avonds niet kan slapen dan gebeurt er het zelfde en ben je de volgende middag weer moe. En als je het dan zo in stand houdt, word ook je slaap-ritme verstoord. 1+
Voor zover je je eigen of je omgeving niet in gevaar brengt, probeer je best zo vlug mogelijk terug in het normale ritme te komen. Eventueel een uurtje vroeger kan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De man met de hamer zal zeker toeslaan in de loop van de dag.

Dan iets eten of even buiten een wandelingetje maken. Vanavond vroeg naar bed. Sleep jezelf de dag door. Niet slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb slechte ervaringen met overdag te lang bijslapen omdat het lichaam het ritme over kan nemen en daardoor je slaapwaakritme door elkaar gooit. Voorkom dat het een gewoonte wordt. Je kunt beter een powernap doen, een half uurtje plat. Dat haalt net die verlammende moeheid weg.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het eenmalig is, dan zou ik doen zoals de meeste aanraden: jezelf erdoor slepen met goed te eten en je zinnen te verzetten.
Ikzelf werk echter zeer onregelmatig, vroeges, dagdiensten, lates, en zelfs geregeld onderbroken diensten met overdag een stukje vrij. En ik heb echt alles geprobeerd in het begin: op elk vrij moment proberen te slapen, niet slapen en me wakker houden met liters koffie. Maar waar ik me nu goed in voel is gewoon af en toe een uurtje bijslapen (zet je wekker dan want langer dan een uur = nog meer moe zijn) wanneer ik kan, en in de mate van het mogelijke mijn hoofdnachtrust 's nachts proberen te houden. En dit lijkt me het beste te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben heel vaak heel moe. Ben er al mee na de dokter geweest en alles. Iedereen heeft wel eens dat ze een nacht niet kunnen slapen. Wat ik moet doen is als ik heel moe ben een half uurtje gaan liggen. Wekker zetten want zeker niet meer als een half uur. Echt even op bed liggen zodat je lichaam op rust komt! Een half uur geeft je weer voor 4 1/2 uur energie!! Maar niet langer als 30 min anders wordt je alleen maar meer moe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap zelf ook slecht en smiddags slapen is erg aantrekkelijk ook omdat je erg moe bent. Ik probeer het niet. Maar als je het wel wilt dan niet langer dan een uurtje anders heb je de volgende nacht weer problemen om te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt in de loop van de dag een soort gevoel van een jetlag. En daar is ook maar 1 remedie voor: zo snel mogelijk in het normale ritme. Dus niet even gaan slapen. Hou je gemak vandaag, en pas op in het verkeer. Je reactievermogen kan verminderd zijn!

Maar ook niet de dingen gaan doen vanavond die je hebben wakkergehouden..! ;) Niet gaan computeren vlak voordat je eigenlijk wilt gaan slapen. Dat is een echte wakkerhouder. Ook piekeren is een boosdoener. Lees liever een boek met een kopje kruidenthee erbij, en de houten hamer komt naderbij...