Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is inname van kattenurine schadelijk?

Wegens gebrek aan ruimte, staat de wok in de gootsteenkastje. De zwanenhals lekt af en toe een beetje, maar er komt geen rare lucht uit ofzo. Heb vluchtig de pan omgespoeld en ben gaan wokken (niks geroken tijdens het koken). Tijdens de eerste hap is er niks aan de hand, maar tijdens de 2e hap merkte ik een 'kattenbaksmaak' op. Om er zeker van te zijn heb ik het eten op mijn bord omgeschept, ben er aan gaan ruiken en heb nog een hap genomen. Weer een vieze kattenbak smaak! (ook een flauwe ammoniak lucht)

Nu is het natuurlijk mogelijk dat de kat in de gootsteen heeft geplast (ik wil er niet over nadenken eigenlijk), maar eigenlijk wil ik weten of het schadelijk is voor de gezondheid of dat het meevalt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Niks aan de hand, je hebt gewokt dus alles is goed heet geworden.
Ik denk dat het meer het idee is, want anders had je tijdens het bakken ook wel wat geroken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen enkel probleem. alle schadelijke bacterien zijn door de hitte dood gegaan.
sommige landen zetten zelfs koffie van de bonen in de uitwerpselen van katten.
zoals hierboven al staat is het meer het idee maar het is zeker niet schadelijk voor je gezondheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding