hoe kan je je 100% concentreren op een toets?

Ik heb wel eens dat ik tijdens een toets verstoord wordt door mensen die bijv een bladzijde omslaan...
soms heb ik ook dat ik de "pen geluiden" heel goed hoor en daardoor niet goed kan concentreren.
ik heb morgen een leestoets en daarvoor moet ik goed concentreren.
hoe kan ik dit het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Slaap van te voren heel goed. vermeid eventuele contact met je vrienden en ga niet naast hun zitten. Kom wat vroeger aan op school zodat je je rust hebt, niet haasten naar school. Alles goed van te voren ordenen.

Je bent nu al bang dat je je morgen niet kunt concentreren. Laat dat los. Die geluiden om je heen zijn geluiden die normaal zijn in een examenlokaal. Ze zijn niet zo hard dat je je niet kunt concentreren. Je blokkeert jezelf door er zo'n punt van te maken. Laat die geluiden voor wat ze zijn. Stoor je er niet aan, dan zul je merken dat je er minder, of helemaal geen last meer van hebt. Succes morgen.

Je kan oordopjes in doen als geluid je teveel stoort.

Ga vooraan zitten en doe oordopjes in. Doe een ontspannende oefening voordat je met de toets begint en spreek met jezelf af, dat je geen last hebt van het geluid van anderen. Zie het als een voordeel, dat je samen met anderen aan dezelfde toets werkt. Dat kun je zien als een goede energie, die jou juist helpt. Succes met de toets!

Bronnen:
levenservaring

Bereid je voor, als JIJ er van overtuigd bent dat je HET KAN? En de stof volledig beheerst, kun je naar de apotheek voor valeriaan en als je snel afgeleid bent (33 jaar ADHD) ga naar je dokter en bespreek dit. Geen schande, alleen maar wijsheid. En ik kan me ook om de kleinste dingen helemaal "out of waar ik mee bezig ben" raken. Als dit alleen tijdens je toets gebeurt, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen gezien "pen geluiden" of omslaan van iemand anders bladzijde, er meer speelt dan alleen je toets. Waarschijnlijk (ik zeg absoluut niet dat ik gelijk heb, maar herken dit patroon als heel erg bekend namelijk) Het klinkt misschien als een keihard "pen geluid" maar bezoek de brontoevoeging eens. Als je de symptomen herkent, heb je wellicht ook iets van (heb er zelf 13 jaar over gedaan) ADHD, ADD, ODD of whatever. Dit is NIKS om je voor te schamen, laat je vooral niet afschepen met een "piep* excuus, jouw opmerkzaamheid is (in dit geval even storend) even lastig maar zie het positieve er van in... waarom? JIJ merkt/ziet/voelt dingen die anderen NIET zien, en dat is af en toe lastig maar besef dat je over een gave beschikt die anderen om je heen (heel flauw en precies zoals de waarheid is) NIET OPMERKEN. JIJ wel, balen soms maar je hebt een groter waarnemingsvermogen dan normaal en bent niet gek. Doe je best voor je toets en wens je alle succes en wil je met alle plezier helpen en herkenbaar? 200% JA, en ik heb ook een leven. Hypersensitiviteit noemen ze dat. Je kunt het als een een last zien, maar jij merkt dingen op die anderen niet zien of horen (iemand een nieuwe ring/bril) of irriteert zich aan de pen of bladzijde van je college genoot. Kijk maar eens op de bronvermelding of je daar ergens wat nuttigs kan vinden van "OH dat heb ik nou ook!" En "Ja ben weer mijn sleutels kwijt" etc. Sta voor alle vragen klaar ook al ben ik geen dokter maar heb het nodige meegemaakt. Voor NU? HEEL VEEL SUCCES EN JE KUNT HET ALS JE WILT!

Bronnen:
www.hersenstorm.com

Veel mensen hebben moeite zich te concentreren op een bepaalde bezigheid. Dat is gewoon heel lastig. Helaas behoor jij ook tot die groep. Toch kùn je er wel iets aan doen. Je kunt je concentratie namelijk trainen door bepaalde oefeningen te verrichten. Ik geef je enkele voorbeelden: Neem een boek en neem je voor één bladzijde echt in je op te nemen..zet vervolgens de radio of de tv aan..maar richt je volledige aandacht op de inhoud van die ene bladzijde. Als je denkt dat je goed weet wat die inhoud behelst..maak daar dàn, zonder die bladzijde nog in te zien, een samenvatting van. En vergelijk die samenvatting nadien met wat er echt op die bladzijde stond. De volgende oefening is: Zet je radio of een cd'tje op en probeer dwars doorheen het liedje dat je hoort, een ander liedje te zingen. Beide oefeningen zijn wèl moeilijk..maar je concentratie zal daar beslist sterk door verbeteren. Echter niet..van vandaag op morgen..en dat is heel jammer want je toets is morgen al.. Heel veel sterkte met je toets..en ook heel veel succes ermee.. Groet, Ton

Vraag aan de leraar of je de toets alleen zou mogen doen vanwege concentratieproblemen. Toegevoegd na 55 seconden: goed leren van tevoren

denk aan wat je geleerd heb en lees de vragen, dat is het enige waar je aan moet denken, de geluiden om je heen hoort iedereen, maar zolang je er niet op reageert is het goed, ga er vooral niet te veel over nadenken. Als je een vraag leest en je wordt afgeleid door een geluid, lees de vraag dan opnieuw, maar je moet er niet een probleem van gaan maken (van dat concentreren) want dan kun je je juist niet concentreren ;) goed slapen, en heel belangrijk is een goed ontbijt. als je de toets maakt moet je dus alleen aan de leerstof denken, de rest komt later wel. Maak je geen zorgen het komt wel goed ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100