Hoe kan het dat je in je broek kan plassen, als je een echte lachbui hebt..?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je erg hard moet lachen, niesen of hoesten dan kun je wat urine verliezen doordat je je bekkenbodemspieren niet goed aanspant. Je kunt deze spieren goed zelf traien door oefeningen te doen. Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 30% van de vrouwen die hun bekkenbodemspieren proberen te oefenen, dit niet op de juiste manier doet. De makkelijkste manier om de juiste spier te vinden is als volgt: onderbreek de urinestraal tijdens het plassen. De spier die je hiervoor gebruikt is de pucococcygeus. Dit is de spier die je gaat trainen. Het op deze manier onderbreken van de urinestraal is handig om de juiste spier te vinden, maar is geen manier om te trainen. Andere manieren om de spier te herkennen. Als je probeert een windje tegen te houden, span je ook deze spier. Ook bij het spannen ven je vagina (de spieren) gebeurt met de pucococcygeus. Lukt het je niet de juiste spieren te vinden of twijfel je nog, dan kun je natuurlijk altijd even je huisarts raadplegen. Toegevoegd na 44 seconden: De meeste oefeningen kun je gemakkelijk zelf uitvoeren. Tijdens zwangerschapstraining krijg je begeleiding. Bij problemen, bijvoorbeeld urineverlies, kan getraind worden met hulp van een fysiotherapeut. Bouw de oefeningen langzaam op. Voor komen ten alle tijden over belasting of irritatie van de spieren. De oefeningen dienen dagelijks herhaald te worden. Na ongeveer 2 maanden zullen de resultaten waarneembaar zijn. Geef niet te snel op! Het is belangrijk dat je tijdens de oefeningen alleen je bodembekkenspieren gebruikt. Ontspan de spieren tijdens het inademen en span ze tijdens het uitademen. Let op dat je de spieren span en ontspant zonder daarbij je been-, bil- of buikspieren te gebruiken. De oefeningen kunnen staand, liggend of zittend gedaan worden. Probeer hierin te varieren. Doe de oefeingen twee keer per dag. Begin met de spieren 15 tot 20 keer aan te spannen, houdt de spanning ongeveer een seconde vast. Op dit langzaam op tot 75 tot 100 keer. Als je het bovenstaande bereikt hebt, kun je oefenen de spierspanning langer vast te houden. Dit kun je opnieuw opbouwen van enkele seconden tot een minuut. Tot slot kun je nog oefenen met het uitzetten van de spieren. Bron; http://www.webvrouw.nl/bekkenbodemspieren/ Succes.

Door het lachen verlies je de controle over bepaalde spieren...

lijkt mij dat je je "plas"spieren" door het lachen zo aanspant dat je het niet meer kan houden

De remmen zijn los en dat kan wateroverlast betekenen. Ook bij niezen en hoesten mogelijk. Dat heet inspannings- of stressincontinentie.

Bij hevig lachen spannen en ontspannen je buikspieren (schudden van het lachen) de sluitspier van je blaas kan dan de controle verliezen.

Het werkt van 2 kanten. Aan de ene kant kun je als je lacht minder kracht zetten, probeer maar te stoeien terwijl je moet lachen dat gaat niet. Aan de andere kant komt er bij het lachen extra druk op je blaas. En dat houd je dan niet meer omdat de kracht gedeeltelijk weg is.

Ten eerste zit je blaas vol en ten tweede ligt er zo'n druk op je blaas van het lachen dat je in je broek plast.

Dan ben je zo vreselijk ontspannen van het lachen dat je geen controle meer hebt over je spieren en het dan spontaan in je broek komt.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=V-D3Jq-UIrw

van een harde lachbui heb je geen controle mee over je zelf. Dan gaat de plas vanzelf doorstromen...

De uitdrukking 'je slap lachen' bestaat niet voor niets. Lachen is gezond, en het ontspant. Letterlijk! Een echte goede lachbui ontspant heel veel spieren in je lichaam, onder andere de sluitspieren van je urinewegen. Het wordt dus heel even moeilijk om die spieren te gebruiken, waardoor je je plas even niet kunt ophouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100