Kan je bij een zorgverzekeraar een blunder herstellen?

Ik ben in januari overgestapt van Unive naar Menzis. Nu ben ik bij het aankruizen van de verzekerden de naam van mijn zoon vergeten. Hij is aan de beugel en dat kost dus veel geld. Menzis zegt 'helaas pindakaas'. Is daar inderdaad niks meer aan te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk niet dat je veel kunt maken tegen de zorgverzekeraar in dit geval. Het is jouw fout en het kost hen veel geld als ze dat achteraf nog zouden veranderen.

Minderjarige kinderen kunnen volgens mij niet apart verzekerd zijn, maar alleen bij hun ouders. De basisverzekering is verplicht in Nederland, dus als dit betekent dat je zoon onverzekerd is, dan zal Menzis wel moeten, lijkt me. Als hij nog gewoon verzekerd is/kan zijn bij Univé, dan is Menzis niet verplicht hem aan te nemen. Heb je al een officiële klacht ingediend bij Menzis? Wie weet heb je daarmee meer succes dan met mensen van het callcenter, en daarbij heb je dan wat dingen op papier staan. Dan kun je eventueel bij afwijzing contact opnemen met het CVZ (college voor zorgverzekeringen) of ZN (Zorgverzekeraars Nederland), wellicht dat zij nog wat invloed kunnen uitoefenen.

Heel vervelend voor je! Maar helaas.... Je kunt slechts één keer per jaar overstappen of je pakket veranderen en dat is uiterlijk 31 december van het lopende kalenderjaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100