Kan je bij een zorgverzekeraar een blunder herstellen?

Ik ben in januari overgestapt van Unive naar Menzis. Nu ben ik bij het aankruizen van de verzekerden de naam van mijn zoon vergeten. Hij is aan de beugel en dat kost dus veel geld. Menzis zegt 'helaas pindakaas'. Is daar inderdaad niks meer aan te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat je veel kunt maken tegen de zorgverzekeraar in dit geval. Het is jouw fout en het kost hen veel geld als ze dat achteraf nog zouden veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijschrijving kost niet zoveel tijd (en dus geld) hoor. Het gaat om de aanvullende verzekeringsvoorwaarden van de zorgverzekeraar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar op dit moment weet Menzis dat er geclaimed gaat worden. Dat zullen ze niet willen en dus weigeren om het nu te wijzigen.
Minderjarige kinderen kunnen volgens mij niet apart verzekerd zijn, maar alleen bij hun ouders. De basisverzekering is verplicht in Nederland, dus als dit betekent dat je zoon onverzekerd is, dan zal Menzis wel moeten, lijkt me. Als hij nog gewoon verzekerd is/kan zijn bij Univé, dan is Menzis niet verplicht hem aan te nemen.

Heb je al een officiële klacht ingediend bij Menzis? Wie weet heb je daarmee meer succes dan met mensen van het callcenter, en daarbij heb je dan wat dingen op papier staan. Dan kun je eventueel bij afwijzing contact opnemen met het CVZ (college voor zorgverzekeringen) of ZN (Zorgverzekeraars Nederland), wellicht dat zij nog wat invloed kunnen uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Menzis hem nog wel wil accepteren in de basisverzekering maar het gaat denk ik in dit geval om de aanvullende en daar zal het niet lukken als ze hun poot stijf houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses. Het gaat inderdaad om de aanvullende tandartsverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dan is 't anders. Heeft Menzis de orthodontie dan in de tandartsverzekering? Meestal zit dat in de 'gewone' aanvullende verzekering, al kunnen er wel bijkomende tandartskosten zijn als er bijvoorbeeld eerst kiezen moeten worden getrokken. Op zich staat de verzekering in haar recht natuurlijk, maar ik vind 't een beetje flauw. Een kind dat een beugel moet is helemaal geen bijzonderheid, dus het kunnen ook geen exorbitante kosten genoemd worden. Met een beetje flexibiliteit kunnen zij je zoon best verzekeren. Het is immers logisch dat de ouders van plan zijn (geweest) om hun kind mee te laten verzekeren in hun eigen aanvullende pakket, aangezien dit meestal gratis is. Het is daarom zo aannemelijk als wat dat jij inderdaad vergeten bent hem aan te melden, en dat je niet pas nu er kosten zijn, bedenkt dat je wel een aanvullende verzekering voor hem wilt.