mogen moslim jongens in het zwembad tegen niet moslim meisjes praten? alvast bedankt!

ik was in een zwembad en ik was aan het praten tegen leuke jongens toen hun moeder kwam waren ze gelijk weg!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

In de wet staat hier geen verbod op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de islam zouden zij niet in het zwembad mogen zijn, waar dames in badpakken en bikini zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
"De islam wil vermijden dat mensen van tegengestelde sekse alleen zijn met elkaar, ten einde verleiding te voorkomen. In de islam noemt men dergelijke situatie khulwah, of het alleen-zijn met een niet-mahram van tegengestelde sekse (een mahram is een persoon met wie men niet kan huwen; voor een vrouw is dat o.m. haar vader, broer, oom, echtgenoot enz.; voor een man zijn moeder, zus, tante, echtgenote enz.;) niet-mahram zijn, rudimentair gesteld, al die personen met wie men theoretisch zou kunnen huwen [15]. Daarover stelde de Profeet:

«"Een man mag niet alleen zijn met een (niet-mahram) vrouw tenzij een mahram aanwezig is." (Bukhari, Muslim))"

Toegevoegd na 14 minuten:
"En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Soerat Al Isra: 33)

Met het idee te voorkomen dat je achteraf zegt:
"Alles is door het kijken ontstaan; Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de islam? Heb je een bron? -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Koran, er staan twee regels bij, en misschien heb je wat aan de eerste link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaap, het staat zo in de Koran geschreven. Moslims dienen zich hieraan te houden, het is niet "gewoon een advies".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jaap1970, ik weet dat andere geloven erg zijn uitgestorven, vooral door al mijn vrienden die eigenlijk christelijk zijn opgevoed, maar er niks meer mee te maken willen hebben. Maar dat vind ik zwak. Ik vind het knap dat er nog mensen zijn tegenwoordig die 'geloven' al zijn het moslims, christenen of joden. Zij zijn minder zwak in mijn opzicht en durven te geloven. De rest is helemaal van de aarde en ze geloven in helemaal niets meer. Ze zeggen het is teveel moeite om naar de kerk te gaan, of : ik heb helemaal geen tijd in die onzin!, maar wij mensen die geloven doen het nog wel in een samenleving vol niet-gelovers, en soms is dat moeilijk, maar ik zal nooit ophouden.
Het hangt er helemaal vanaf hoe streng ze met de Islam omgaan. Er is niet één Islam en de Islam kent geen hiërarchie, zoals bij de Katholieke kerk. Een geestelijk leider (imam) moet het van zijn persoonlijk gezag hebben.