Wordt een huisarts niet aangestoken door zieke patiënten?

Iedere dag zieke mensen over de vloer. Niesen, kuchen, hoesten en proesten. De bacterieën en virusssen vliegen rond.

Hoe gaat de huisarts hier mee om? Wordt hij niet besmet, of heeft hij een geheim wapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist door deze constante besmetting bouw je een fatsoenlijke weerstand op. Als je extreem schoon leeft en zelden buiten komt, heb je meer kans om ziek te worden dan een huisarts..

Antwoorden (3)

Zijn geheime wapen is, dat de huisarts een groot aantal tegenaanvallers in de vorm van antibacterien heeft opgebouwd in zijn lichaam, en dus minder kans op besmetting heeft.

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry, antibacterien moet idd. antistoffen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, hij wordt ook een keer ziek: laatst belde de assistente af voor een afspraak omdat de dokter zelf ook ziek was, maar dat gebeurd nauwelijks door antistoffen maar ook gezond leven en de griepspuit(geen discussie werkt de spuit wel of niet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga niet in discussie of de griepspuit werkt maar hij werkt in ieder geval NIET tegen alle verkoudheidsvirussen (en dat zijn er veel meer).
Wie zegt dat de huisarts niet ziek wordt? Check jij dat elke week? Zo vaak kom je helemaal niet bij een huisarts. Verder WEET een huisarts dat hij/zij in aanraking komt met patiënten dus hij/zij zal zijn handen erg vaak wassen ter voorkoming van.

Verder komen de meeste mensen helemaal niet met een gewone verkoudheid bij de dokter, als het al erg is bellen ze de assistente en die zal tips geven of drogistmiddeltjes aanraden.

Dan hebben we de nog de griepgroep: een beetje huisarts zal inderdaad de griepprik nemen gewoon omdat de kans groot is dat hij/zij die wel meepikt.

Dan hebben we nog alle andere huidinfecties etc die besmettelijk zijn; juist daarom zijn de handschoenen er en het mondkapje en dus extra je handen wassen.

Eigenlijk niets geen trucjes of geheime wapens. Hoe doen leerkrachten het kun je net zo goed vragen, of buschauffeurs in de wintertijd?