Zijn er andere mogelijkheden om erachter te komen of je allergisch bent voor krabben?

Kan dit alleen met een bloedonderzoek of zou je bijvoorbeeld beetje krabsalade op je handpalm kunnen smeren en afwachten om te zien of je uitslag krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Het zou heel goed kunnen dat garnaaltjes bang zijn voor krabben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toelichting was bij deze vraag onontbeerlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha zou best kunnen ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh "krabben" zie nu wat je bedoelt :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan uitslag krijgt: niet krabben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je allergisch bent voor garnalen. Kan het zo zijn dat je ook allergisch bent voor krab en kreeft.
Andere schelp dieren.
Alleen een stukje proberen te eten geeft de uitslag.
Doe dat niet alleen trouwens. Mocht het mis gaan moet iemand je naar bet ziekenhuis brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Garnaaltjes heb ik een keer gegeten, geen allergische reactie gehad. Wil graag een supplement gebruiken HydroHyal hyaluronzuur van plantina gebruiken maar het zou niet verstandig zijn als je allergisch bent voor schaaldieren vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook tal van andere allergische reacties, niet alleen uitslag......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat begrijp ik , dacht als ik een rode vlekje zie dan weer ik gewoon dat ik er dus niet tegen kan

Antwoorden (2)

Als je allergisch voor een voedingsmiddel bent, dan hoef je nog niet allergisch te reageren als je de stof op je handpalm smeert. Je krijgt het dan immers niet binnen. Krabsalade klinkt wel leuk, maar over het algemeen zit daar geen echte krab in, maar alleen surimi met krabsmaak. Waarom denk je eigenlijk dat je allergisch bent voor krabben? Heb je die misschien ergens gegeten? In dat geval kan het ook een ander ingrediënt geweest zijn van de saus of van de krabsalade. Als je echt wil weten of je allergisch bent voor krabben, ga dan naar een visboer en koop daar een klein stukje echte krab. Niet te veel, want het is erg duur. Hiermee kan je thuis op je gemak uitproberen of je een allergische reactie krijgt. Succes ermee. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, bedankt voor uw reactie :) wil graag een supplement gebruiken HydroHyal hyaluronzuur
Van plantina maar er staat dat je het niet zou "mogen" gebruiken als je een allergie hebt voor schaaldieren. Ik heb nog nooit krab of kreeft gegeten garnaaltjes wel 1 x gegeten maar daarop heb ik geen allergische reactie op gehad .
Via een spiertesttechniek, Kinesiologie, kun je testen of je intolerant of allergisch bent. Je hoeft dan het voedingsmiddel niet in te nemen.
Als je via een zoek paging Kinesioloog intikt zal je er best een in je buurt kunnen vinden. Succes !