hoi, mijn moeder eet ongeveer 15 walnoten per dag. nou moet ik er wel bij vertellen dat ze vegetarier is, wanneer is het te veel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te veel voor wat? Vet?

Antwoorden (2)

Walnoten bevatten per 100g 675 kcal, dit tikt best aan als je dit elke dag doet.
Noten zijn wel gezond, maar ik zou het toch proberen te beperken tot 1 of 2x een handjevol (maak een kommetje met 1 hand, dat is hoeveel je mag).
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je vegetariër bent, zijn noten een goede vervanger voor vlees. Zo'n 70 gram per dag wordt geadviseerd.
Je moeder kan de walnoten afwegen en weet dan dat ze haar dagelijkse hoeveelheid binnen heeft.