Hoe weet je, als de allereerste verliefdheid overgaat, dat je van iemand bent gaan houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

De overgang van verliefdheid is zeer geleidelijk proces.

Heel langzaam ga je je dan aan elkaar hechten en groeit het gevoel dat je samen 'iets van het leven wil maken en samen oud wilt worden.

De verliefdheid die de aanvang van je liefdesverhouding was..mag echter nooit helemaal verdwijnen.

Je MOET zo af en toe steeds opnieuw verliefd op elkaar kunnen worden om de band..de relatie..te laten groeien. Elkaar steeds weer opnieuw ontdekken, dus.

De allereerste verliefdheid kenmerkt zich door een tijd van onstuimige 'liefde'..èn doordat de ogen gesloten zijn voor elkaars tekortkomingen.

In geval van liefde ZIE je elkaars tekortkomingen wèl..maar accepteer je liefdevol van elkaar dàt die er zijn...zelfs MOETEN zijn.

Want leven met een 'volmaakt' mens valt m.i. bepaald niet mee. Fouten maken hoort nu eenmaal bij leven..net als b.v. slapen. Maar dit even terzijde.

Zodra je echter bij jezelf voelt/constateert dat dat de eerste vonken wat minder heftig over beginnen te springen en je tòch het gevoel hebt niet buiten elkaar te kunnen leven..dàn is de allereerste verliefdheid plaats aan het maken voor de liefde.

Maar nogmaals..af en toe nog eens (onstuimig) verliefd zijn op elkaar..is niet alleen heel fijn, maar ook heel goed voor de onderlinge liefdesband.

Een niet makkelijk te beantwoorden vraag..maar wèl een heel mooie..een + dus van mij.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor dit prachtig mooi verwoorde antwoord. Heel waardevol voor mij.

Andere antwoorden (2)

Wanneer je je verliefdheid overgaat, dan ga je merken of je om hem/haar bent gaan geven, of juist niet.

Je kunt jezelf een aantal vragen stellen:
- Zie je jezelf met hem/haar oud worden?
- Wil je hem/haar een knuffel of kus geven, of voelt het alsof de ander een broer/zus aan het worden is?

Je zult als je verliefdheid over is, minder 'verblind' zijn als eerst. Je zult dus ook vervelende eigenschappen gaan opmerken, of last van krijgen. En dan blijkt op den duur of je ermee kan leren leven of dat je er klaar mee bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houden van is een groot begrip...
Je houdt van iemand als die een fout maakt en jij kan dit vergeven of omgekeerd. Ik bedoel dan niet dat jij of de ander vreemd gaat.....Je houdt van iemand als je echt voelt dat al jouw eigenschappen , leuke en minder leuke kanten van jezelf en van de ander kent en accepteert.
Jullie willen samen een toekomst bouwen, leren van elkaar, praten over van alles en nog wat en leren elkaar te zeggen wat je echt niet wilt of zoekt wat jullie beiden leuk vinden...
Uiterlijk heeft een belangrijke kant bij het verliefd zijn maar hoe een persoon is en of je die kunt vertrouwen is veel belangrijker bij houden van...
succes