Dat is maar net hoe je het bekijkt.
Keelpijn is - net als de meeste klachten in dat gebied - niet het gevolg van kou, maar meestal van een virus of bacterie. Dat verergert of vermeerdert het water niet. ECHTER in zwembaden zit chloor, dat de nogal geïrriteerde luchtwegen behoorlijk kan irriteren. Binnen zwemmen is dus sowieso al niet goed voor je keel, en al helemaal niet als die al pijn doet.

Dat geldt niet voor buiten zwemmen in natuurwater, maar dat is op dit moment van het jaar nog vrij koud, en ook die kou is - hoewel niet de oorzaak van keelpijn- een factor die je weerstand kan verminderen waardoor je vatbaarder wordt voor kwaaltjes en ziektes.

Het is dus - binnen of buiten- niet verstandig en niet bevorderlijk en vermoedelijk ook niet aangenaam. Slecht is een groot woord, maar ik zou het zeker niet aanraden. Onverstandig, niet handig of niet slim zijn een beetje de woorden die ik zelf zou gebruiken.