blaasprobleem zusje hoe op te lossen?

Mijn zusje kwam gisteren helemaal huilend naar mij toe omdat ze zich heel erg schaamt:

ze zegt dat ze de hele tijd het gevoel heeft dat ze in haar broek gaat plassen, terwijl ze als ze het "probeert te doen" het niet lukt. ze is 14, en vindt het heel genant. ik heb aangeboden naar pa en ma te gaan maar dat wil ze niet (vind ze te genant) is dit normaal voor haar leeftijd? ik heb er nooit last van gehad..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat klinkt als een (beginnende) blaasontsteking. Snel een plasje in een potje, en er mee naar de dokter. Die kan zonder persoonlijk onderzoek vaststellen of het om een blaasontsteking gaat en medicijnen meegeven. (Dat het niet lukt om in de broek te plassen ook al probeer je het, is trouwens heel normaal 'vooral vrouwen kunnen dit 'volhouden' tot dat het zelfs lichamelijk gevaarlijk wordt. Daar zijn onderzoeken naar gedaan. Het staat efchter los van de aandrang / eventuele blaasontsteking, maar is een vrij normaal psychisch 'dingetje'). Dat ze alles gênant vindt is lastig, maar wel normaal voor haar leeftijd. Blaasontsteking is op die leeftijd zo mogelijk nog normaler.

Heel veel water laten drinken zodat bacteriën de urinebuis uit kunnen en je al veel uit kan plassen. Cranberrysap helpt ook goed tegen blaasontsteking.

Niet zelf rommelen, gewoon naar de dokter. Een ontsteking (als dat het is) gaat niet of zelden vanzelf over. Sterker nog: je kan er voor de rest van je leven problemen mee krijgen als je er niet vlug bij bent. Vindt het wel 'raar'dat er niet met ouders over gepraat kan worden. (misschien iets te maken met pubertijd?) Ze hoeven toch niets te bekijken ofzo? Gewoon eventjes naar de dokter. Je moet maar denken dat er een heleboel mensen zijn die iets vergelijkbaars hebben.

Het zou een blaasontsteking kunnen zijn. Veel drinken en cranberry pilletjes nemen. Werkt bij mij altijd. Maar ik raad je zusje zeker aan om even naar de huisarts te gaan!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100