Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voet dubbel gegaan en word dik, wat moet ik nu doen?

Gisteren bij gym is mijn voet dubbel gegaan toen ik aan het hoogspringen was. Mijn voet maakte een heel rare beweging, viel zelf languit voorover. Gelijk werd mijn voet helemaal dik en kon niet goed meer lopen, maar heb dit wel gewoon gedaan, nadat ik hem gekoeld had. De volgende dag dacht ik dat het wel over was en heb mijn dagelijkse 10 minuten naar het station weer gelopen. Maar toen ik daar aankwam was mijn voet weer helemaal dik, en dat is hij nu nog steeds. Heb ik misschien iets gebroken/gekneusd? Ik kan nog wel lopen, maar niet goed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je voet zoveel mogelijk hoog houden helpt tegen zwelling. Eventueel kun je een kussen onder je matras leggen bij het voeteinde, zodat ook 's nachts je voet wat hoger ligt.

Een breuk is niet waarschijnlijk als je erop kunt lopen, hoewel het ook niet uit te sluiten is natuurlijk. Waarschijnlijk heb je je enkel flink verzwikt, daardoor zijn je banden opgerekt en de structuren rondom je enkel gekneusd. Het kan best even duren voordat het echt hersteld is.

Als je heel veel pijn hebt, je je zorgen maakt of als je denkt dat je misschien iets gebroken hebt, neem dan contact op met je huisarts. Maar houd in elk geval je voet hoog vanwege de zwelling, draag stevige schoenen bij het lopen, en loop ook niet teveel. Je kunt eventueel nog paracetamol nemen tegen de pijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bolt77
12 jaar geleden
lijkt me een duidelijk antwoord! ik zou ook aanraden om zoveel mogelijk rust te houden, dus als je niet noodzakelijk ergens heen moet: lekker thuis blijven, en zo weinig mogelijk lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon morgen even de assistente bellen en vragen of het nodig is dat je langskomt.

Andere antwoorden (1)

klinkt als verrekte enkel banden.
even naar de dokter... die zal het inzwachtelen. en dan niet te veel belasten.

en dan heelt het wel weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding