lijkt me dat je bij een knuffel mekaar intiemer, steviger vastneemt als bij een omhelzing...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt jou.
Dat is jouw gevoel.
Dat is jouw mening. Maar het gaat hier niet om meningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-

Andere antwoorden (3)

Lijkt mij dat een knuffel gewoon is als je bij familie op bezoek gaat, of gewoon met je ouders als je even toe bent aan een knuffel. Maar een omhelzing, bijvoorbeeld als je iemand waar je van houd voor lange tijd niet hebt gezien. Maar dat is hoe ik erover denk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag uitleg bij die min?
Een omhelzing is vaak minder innig dan een knuffel. Een knuffel is hartelijk en met veel gevoel. Je trekt iemand echt tegen je aan en vaak worden er kusjes bij gegeven.
Een omhelzing hoeft niet hartelijk te zijn. Het is een soort van begroeting waarbij je alleen maar even je armen om iemand heen slaat en alleen even om diegene heen houdt.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn gevoel zegt juist dat een omhelzing inniger is dan een knuffel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn gevoel zegt dat een knuffel inniger is dan een omhelzing. Bij een omhelzing denk ik bijvoorbeeld ook aan heren in sommige (arabische) culturen die elkaar omhelzen bij een ontmoeting. Een knuffel geef je aan een kind, moeder/vader, lieve vriend(in). Zo zie je maar: het is een kwestie van interpreteren. Deze vraag is dus ook niet goed of fout te beantwoorden (hoewel Evertjan goed zijn best gedaan heeft een fout antwoord te geven :) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus, dit antwoord klopt niet.
amc
12 jaar geleden
Voor mijn gevoel is een omhelzing zoiets als een begroeting. DIt kan ook op een warme manier gebeuren natuurlijk, maar duurt korter dan een knuffel. Bij knuffelen horen andere dingetjes, dat is meer inniger bij iemand. Je knuffelt alleen uitgebreid met iemand die je erg lief is of met een kind. Dan praat je erbij en pakt lekker vast, streelt over het haar of gezicht en kust vaak op handjes ofzo, je hoeft er dan geen armen omheen te slaan.
Een omhelzing kan zonder woorden of gevoel gebeuren. Gewoon uit beleefdheid. Je hoeft geen gevoel te tonen bij een omhelzing. Ik omhels wel vaker mensen voor de vorm.
Gewoon om te begroeten en dat doen vooral vrouwen vaak. Bij knuffelen ben ik kieskeuriger. Dat doe ik niet bij iedereen. (^0^*).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een omhelzing denk ik aan iemand troosten: een paar minuten uithuilen in een innige omhelzing. Zoals gezegd, er is een verschil in interpretatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen,
iedereen heeft er een ander gevoel over.
Een mening. Maar meningen inventariseren mag niet op GV.
Want daar kom je nooit uit.
amc
12 jaar geleden
Maar het blijft leuk om te kijken hoe de mens verschillend in zijn/haar gevoel is!! (^_^).
Een knuffel =
omhelzing, liefkozing, pakkerd.
[natuurlijk ook troeteldier, maar daar gaat het niet over, denk ik.]

Omhelzing =
knuffel, omarming, pakkerd.

Beide zijn blijken van genegenheid,
niet op seks gericht.

Conclusie:
er is geen verschil, het zijn synoniemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ter bevestiging het synoniemenwoordenboek:
knuffel (zn): liefkozing, omhelzing

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=knuffel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt iemand ook een knuffel geven zonder diegene te omhelzen; zonder je armen te gebruiken... Bij een omhelzing sla je volgens mij altijd je armen om iemand heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marjol, Hoe knuffel jij dan zonder je armen te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk,
iedereen heeft het een "gevoel" bij.
De een vindt dit en de ander vindt dat. Maar het gaat hier niet om meningen.
Want dan kom je er niet uit.