Ben ik verplich om mijn kind van 20 maanden te laten vaccineren tegen de mexicaanse griep.

Omdat ik een oproeping heb gekregen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Nee, je bent niet verplicht je kind te laten inenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, het is niet verplicht. Alle mensen die een verhoogd risico lopen om de griep te krijgen, worden opgeroepen. Kinderen tot en met 4 jaar worden daar ook toe gerekend. Maar dan is het altijd nog je eigen beslissing, of je jezelf of je kind laat vaccineren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent het niet verplicht, het wordt je wel aangeraden omdat je kind tot een risicogroep behoort. De keuze is aan jou zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, god zij dank staat er geen straf op...

Maar kijk eens hier, is een duidelijk goede link... die is mijn homoeopathische arts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee absoluut niet, je hebt een oproep gekregen om dat omdat deze in een riscicogroep kan vallen i.v.m. gezondheid maar jonge kinderen vallen hier ook onder. Het is dus wat je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat ben je niet verplicht. Je hebt het recht en dat recht hoef je niet uit te oefenen.

Aan de andere kant.. Als jouw kind over 3 maanden de MG krijgt, en het niet redt deze kwijt te raken, wat denk je dan?

Er zijn een boel mensen die zich over de risico's van deze ziekte hebben gebogen. Mensen die een stukje beter inzicht hebben in de risico's en baten van de vaccinatie. Is het dan niet gek dat 'de bevolking' van Nederland die mening in twijfel gaat trekken en op webfora gaat vragen of ze het wel of niet moeten doen? De experts hebben je al geadviseerd. Wie is jan anoniem op een forum om jouw beter advies te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent het niet verplicht nee, gelukkkig niet. We leven in een vrij land.
Zo vrij dat je dingen kan en mag kiezen in je nadeel. Je in coma zuipen of naar een risicowedstrijd gaan is niet verboden.

Als je gek bent op je kind moet je goed nadenken. Kans op ernstig ziek worden is zonder vaccinatie vele factoren groter dan met. Dus als je gek op haar/hem bent doe je het onmiddellijk.

Net als met riemen in de auto. Die hebben nadelen: je kunt niet fijn spelen en als je er bij nood snel uit moet zitten ze in de weg.
Maar de kans dat ze je beschermen bij een ongeluk is vele malen groter. Ongelukken komen veel vaker voor dan 'ongelukken waarbij de riem een nadeel geeft'

Zo is het met de vaccinatie ook. Sommige nadelen zijn waar. De meeste waarvan je leest zijn onzin overigens, maar hier en daar is er een waar. Maar de *kans* dat je griep krijgt PLUS de kans daar weer van dat hij heel ernstig afloopt, is vele vele vele malen groter dan de risico's van de vaccinatie.

Nu is het jouw beurt. Wat doe je?

Je bent vrij om te kiezen.
Maar als het fout afloopt dan ook niet mauwen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor.
Wie zegt dat.
Hoeft niet
Mag wel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je ziet.
Je bent niet verplicht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is niet verplcht. Het wordt je aangeboden, meer niet. De keuze is aan jezelf of je dit wilt doen of niet.