Is het onverstandig om geen bril te nemen als je één goed oog hebt en één slecht oog?

Ik heb een oog waarmee ik alles perfect zie, en een oog dat alleen van dichtbij kan zien, bijziend dus. Ik ben niet van plan om een bril te nemen of naar de oogarts te gaan. kan dit nadelige gevolgen opleveren voor mijn gezonde oog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Is heel onverstandig. Je gaat n.l. met het slechtziende oog niet meer kijken op den duur. Overweeg eens om een contactlens te nemen voor je bijziende oog. Kan via een oogmeting bij de lenzenspecialist. Twee verschillend presterende ogen komt vaak voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Versleten oog? Dat was misschien in 1905 zo, bij de allereerste contactlens. Nu echt niet meer. De voordelen zijn in dit geval vele malen groter dan de zeer kleine nadelen.
Afgezien van wat het zou doen met je gezonde oog, is dit heel gevaarlijk in het verkeer. Als je één goed en één slecht oog hebt, heeft dat behoorlijk invloed op je vermogen om diepte te zien en afstanden te schatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat wilde ik ook antwoorden! +
anneliez
13 jaar geleden
Je gaat je gewoon aanpassen hoor, als je geen diepte ziet
Cryofiel
13 jaar geleden
Geen diepte zien is een handicap. Natuurlijk kun je met een handicap nog steeds aan het verkeer deelnemen. Je bent echter wel kwetsbaarder, en voor je omgeving ben je gevaarlijker. Als je de keuze hebt om op een heel makkelijke manier je handicap ongedaan te maken, lijkt het mij dus zeker de moeite waard dat te doen. Veiliger en comfortabeler, zowel voor jezelf als voor je medemens.
daar ga je zeker last van krijgen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je het zelf lekker vind kijken. Als je geen bril wild hebben zou je 1 lens kunnen proberen, of laseren. Dan ben je er helemaal vanaf. Je moet er wel wat aan doen! Suc6 met je beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is niet voor hier maar voor je oogarts.
Je hebt maar 1 stel ogen waar je zuinig op moet zijn. Laat je adviseren en volg dat advies op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat is buitengewoon onverstandig, zodoende belast jij je goede oog extra, gooi je ijdelheid svp overboord