Wat moet je doen als je oor dicht zit na enkele dagen oorpijn te hebben gehad?

Ik ben dus al een paar dagen ziek, nog wel in mijn vakantie. Ik had een paar dagen last van mijn rechteroor, dat pijn deed. Inmiddels is dat gestabiliseerd maar ik merk dat ik nu al een dag minder hoor door mijn rechteroor. Alsof er iets is in zit dat ik niet eruit kan halen. Wat kan ik hier tegen doen? Het verschilt overigens hoe erg het oor is. Soms hoor ik zoals normaal, soms hoor ik heel weinig, en nu hoor ik matig mét een piep.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (3)

Een afspraak maken met je huisarts.

Die beoordeelt dit.

Misschien zegt hij/zij wel dat je je oor moet laten uitspuiten.
Dat duurt dan een paar dagen en in die dagen moet
je druppelen met olie. En dan kun je naar de behandelpost of de assistente om je oor te laten uitspuiten.
Zo zou het hier gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de specialist,Kno arts gaan! En wel zo snel mogelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar jij woont,
maar in Nederland moet je dan eerst naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is hier ook.Eerst naar je huisarts,Heb je dat al gedaan? Of is je oor al beter?
Zou wel even naar de huisarts gaan, deze kan dan even je trommelvlies bekijken.
Na een oorontsteking kunnen je trommelvliezen naar binnen staan en daardoor ervaar je het als doof zijn.
Als je je neus en mond dicht houd en even blaas, gaat je trommelvlies weer normaal staan en ben je niet doof meer.
Helaas helpt dit maar voor heel even.
Het is ook geen aanrader om het vaak te doen, want het versneld het helingsproces niet.
Je blijft vaak een paar weken wat dover en soms echt zo doof als een kwartel na een oorontsteking, maar het gaat vanzelf over.