Hoe moet ik omgaan met iemand die me veel ongewenste adviezen geeft?

Een collega geeft mij regelmatig ongewenste adviezen zonder eerst te vragen of ik dat al eens heb geprobeerd of waarom ik een bepaalde aanpak kies. Ik vind dat irritant, want

Toegevoegd na 2 minuten:
(oeps te snel op enter gedrukt)
Ik vind dat gedrag van haar irritant omdat ze daarmee voorbij gaat aan de mogelijkheid dat ik er zelf al over heb nagedacht.
Ik weet dat ik mijn grenzen moet aangeven aan haar, maar de manier waarop vind ik lastig. Ze komt een beetje kwetsbaar over en het lijkt erop dat ze veel bevestiging nodig heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft het met adviezen over het werk te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, haar adviezen gaan alleen over het werk op onze afdeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je toch zeggen dat je het al weet. Op de manier zeggen zodat het toch aardig over komt. Zij geeft advies en jij zegt lachend: Jaja dat weet ik,ik ben niet van gisteren hoor.

Het beste antwoord

de ik-boodschap gebruiken.
ga gewoon naar haar toe in de pauze of na werktijd waar geen anderen bij zijn. dan vraag je netjes of ze vind dat je je werk niet goed doet? waarschijnlijk zal ze ontkennend antwoorden. dan kun je antwoorden: ik krijg dat idee omdat je heel veel tips geeft. sluit af met: als ik je nodig heb vraag ik het aan jou.

vind ze inderdaad dat je je werk niet goed doet, vraag dan wat ze precies niet goed vind. dan kan je daarop ingaan. of misschien inderdaad beter doen of zeggen dat dat jouw manier van werken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt beter je grenzen aangeven dan je er steeds meer aan te gaan ergeren.
Zeg gewoon de volgende keer: Dank voor je advies, maar ik heb zelf al bedacht hoe ik het aan wil pakken. Daar doe je toch niets verkeerd mee.