Wat zijn de bijwerkingen van de vaccinatie voor de Mexicaanse griep op lange termijn?

We weten nu wel wat de bijwerkingen op de korte termijn zijn van de vaccinatie voor de mex. griep. De vaccinatie is in vogelvlucht samengesteld, minder getest dan andere vaccinaties, etc. Wat zijn de bijwerkingen op de lange termijn van zo'n super snel ontwikkelde vaccinatie? Komen we daar pas over 10 jaar achter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word echt niet goed van al dat gezeik over die k*t-vaccinaties, mensen, wees nou eens niet zo dom en vertrouw erop dat het wel goed zal zijn, ik bedoel; je krijgt allemaal vaccinaties in je kinderjaren, wordt daar ooit moeilijk over gedaan? Wees blij dat de kans er is om je te laten vaccineren, mensen met een risico kunnen hieraan overlijden dus maak je niet druk over de bijwerkingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Pinkie,
Wel eens van DES-dochters gehoord? Dat zou ook goed werken en kijk later, iedereen kent de bijwerkingen daarvan. Dat wil toch niemand voor z'n kind.
Maar dat is natuurlijk een apart verhaal. H
et Nederlandse zorgsysteem is fantastisch, daar mogen we trots op zijn en natuurlijk vertrouw ik erop, maar het kan geen kwaad om alert te zijn. Er zijn mensen die wel meer weten over dit onderwerp en die hoop ik te bereiken.
Het antwoord van Cantare, daar kun je wat mee. Zo had ik het nog niet bekeken. Dat ga ik eens verder uitzoeken.
En over domme vragen... die bestaan niet, je kunt beter een vraag teveel stellen en het antwoord weten dat niet durven vragen.
Dom taalgebruik bestaat wel... dat zegt genoeg over een persoon. Groetjes van Mieke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt Smieske, maar dat middel werd voorgeschreven van 1946 tot 1977, ze zijn nu veel verder in de medische wetenschap. Tuurlijk, zou het kunnen dat we hier later bijwerkingen van kunnen krijgen, maar dan kun je bij alles wel denken of het wel of niet goed is, migrainemiddelen, chemotherapie etc. Ikzelf ben in 1992 behandeld met chemo- en radiotherapie voor een Hodgkin-lymfoom. Ik dacht er op dat moment echt niet aan of ik hier later gekke dingen aan over zou houden, dacht alleen maar; IK MOET BETER WORDEN. Desondanks ben ik nu 100% afgekeurd door allerlei late termijn effecten tgv deze behandeling. Maar ik leef nog wel. Snap je wat ik bedoel?
Ik verontschuldig me hierbij over mijn opmerking over domme vraag, misschien heb je gelijk, maar er wordt zoveel ophef over gemaakt, je hebt er zo weinig aan....Jammer dat je denkt dat ik een persoon ben met dom taalgebruik, nogmaals, zo bedoelde ik het niet... Tik bij zoekfunctie eens mexicaanse griep in of vaccinatie, het gaat alleen nog maar hierover op deze site, dat vind ik jammer....
Gr. Pinkie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik sportief van je. Nu begrijp ik je reactie ook beter en ik begrijp zeker wat je bedoelt.
Het is gewoon iets wat ontzettend leeft op dit moment bij veel mensen. Het gaat nu ineens ook mijn kind aan en dan ga je toch anders denken, hoe kortzichtig dan ook.
In ieder geval bedankt voor je reactie en dat je dit met me hebt willen delen. Groetjes van Mieke

Het beste antwoord

Knap als we dat nu al zouden weten! Het vaccin is er pas net, dus de lange termijngevolgen zijn niet bekend. Ik denk dat het allemaal reuze meevalt, aangezien de stoffen in het vaccin natuurlijk geen onbekenden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de regel komen bijwerkingen op lange termijn pas op lange termijn aan het licht.

We merken het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Indien aanwezig....
Dit is nog niet duidelijk omdat het te kort op de markt is. Pas over 10 jaar weten we het zeker.

uitgaande van de seizoensgriep vaccinaties lijken er geen lange-termijn bijwerkingen te zijn.